Forum > Färdiga produktioner

Julbump 2012 - HasseFX - An Amazing Sketch

<< < (4/5) > >>

Eddi:
Bara lyssnat några minuter men wow gillar helskarpt ska ta en ny lyssning på hela.

HasseFX:
Tack återigen för lyssning och kommentarer  :wub:

Mein: Etablerade artister kommer undan med att variera sig å det vildaste (om de kan/vill) även om en del fans knorrar! Svårare då för oetablerade eftersom de blir svårare att få grepp om. Men detta sagt - jag har inget att bevisa för någon än mig själv, så därför lär jag fortsätta vara vidlyftig  :lol: Men mest lärorik är givetvis att vara öppen för (konstruktiva) kommentarer!

Jocke: Jag har lämnat denna bakom mig, men jag förstår vad du menar! Gillar själv bäst övergångar som kommer (naturligt) smygande/modulerade.

Bribedant: Tack! Är som sagt ingen fan av torra mixar, annat än som effekt (inYourFace).

pxm: Kul att du gillar växlingarna! Får som sagt reaktioner åt "båda håll" :)

bjurte: Amazing-delen är ju type en "cover", resten är original (inkl lån). Skriver som sagt väldigt lite själv från scratch, men det är något jag tänkt satsa på framöver.

Eddi: Ser fram emot dina intryck av helheten!

bjurte:
Jag menade,typ att dina egna delar kunde vi få lite mer av och lite mindre av 'Cover-delen'
Tycker att det är så pass bra att den skulle kunna stå på 'egna ben' ;)

spacetrucker:
Jo, gillade denna... kanske inte "Amazing Grace" partierna men annars... får alldeles tydlige Genesis-vibbar an den... In That Quiet Earth... yess ^_^

Space

Eddi:
Så nu har jag lyssnat på hela - det bästa hade jag redan hört förstod jag. Jag gillar när du slänger dig mellan takter och en skön gura kommer in och spetsar till det - får klart Genesisvibbar av det. Sedan förvånar det mig att mer än hälften av låten byggs upp kring Amazing Grace den finns ju redan i otaliga varianter - men alla bygger sina låtar som dom vill - fast hade jag fått låna saxen så hade det blivit väldigt lite kvar av Amazing i alla fall. I övrigt kompetent som fasen - dina drumprogrammeringar går inte av för hackor jäkligt läckra paradiddlar på riden bl.a.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion