Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tranedans (pianostycke 11)
Dividend:
Trevligt att det låter bra iallafall! :)
Jocke:
Riktigt fint detta - jag kanske skulle lära lite ryska? ;-)
egghuvud:
Jo det här var bra på riktigt. Fick lite "stacatto-sjuka" vid några partier, t e x där vid 57 sekunder där pianot struttar lite onödigt mycket på samma toner och det blir lite k-pisteffekt. Annars låter det riktigt bra. En del av legatona på violinen låter lite midiaktiga men det har nog med din plugg att göra. Svårt att få trovärdiga legaton med stråkpluggar. :)
Annars tycker jag komnpositionen är jättebra. Painoljudet är behagligt och man ser verkligen tranorna strutta runt framför sin inre blick. Det är inte tonaltl överjobbat (förutom de lite överflödiga pianostaccatona som jag nämnde innan) vilket gör det följsamt att lyssna till.
Jag lät kanske gnällig kring småsaker men det är bara för att det är så bra annars. :)
En av dina bästa kompositioner. :)
Edit. vill lägga till en liten sak til. Det finns en lätthet i uttrycket som är mycket tilltalande. Risken är att det blir tungrott med stråk och piano på något vis men här svävar tonerna
Dividend:
--- Citat från: Jocke skrivet 28.02.2012, 12:27:35 ---Riktigt fint detta - jag kanske skulle lära lite ryska? ;-)
--- Slut citat ---
Lära dig lite ryska? :) Ja det sägs vara ett svårt språk, men varför skriver du detn här? :D
Det är förstås väldigt kul att alla gillar min trandans och så kommer t o m du och gör det, och vill plötsligt lära dig ryska :)
--- Citat från: egghuvud skrivet 28.02.2012, 15:09:04 ---Jo det här var bra på riktigt. Fick lite "stacatto-sjuka" vid några partier, t e x där vid 57 sekunder där pianot struttar lite onödigt mycket på samma toner och det blir lite k-pisteffekt. Annars låter det riktigt bra. En del av legatona på violinen låter lite midiaktiga men det har nog med din plugg att göra. Svårt att få trovärdiga legaton med stråkpluggar. :)
Annars tycker jag komnpositionen är jättebra. Painoljudet är behagligt och man ser verkligen tranorna strutta runt framför sin inre blick. Det är inte tonaltl överjobbat (förutom de lite överflödiga pianostaccatona som jag nämnde innan) vilket gör det följsamt att lyssna till.
Jag lät kanske gnällig kring småsaker men det är bara för att det är så bra annars. :)
En av dina bästa kompositioner. :)
Edit. vill lägga till en liten sak til. Det finns en lätthet i uttrycket som är mycket tilltalande. Risken är att det blir tungrott med stråk och piano på något vis men här svävar tonerna
--- Slut citat ---
Tack eggis! Jag låter ibland bli att fila på legato-portamento-inställningarna optimalt, jag ska bättra mig :)
Pianostaccatona är bäst i hela låten. MEN eftersom det repeteras en gång till, över 4 takter, så ska jag justera denna sista gång.
Fortsättningen på min lista som slutade med punkt 3:
4)fixa leg-port-gliss inställningarna så det blir mer realistiskt
5) försöka fixa staccato-kulsprute-partiet
TACKAR till er båda för era inlägg!
Jocke:
Nastarovio! ;-)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida