Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tranedans (pianostycke 11)
Dividend:
Datumet (121212) är nästan en palindrom. :)
Har uppdaterat pianotrion Tranan här under kvällen. Lite mer variation på melodiken på slutet. Ingen oboe i den här, bara fiol, cello, piano. Harmoniken är den samma i hela, förutom i ett parti där jag byter till dominanten... Fixade tempotrack och sustainpedalen på pianot. Låter finemang, tycker jag.
Vad tycks om slutet nu? Den här börjar närma sig färdigt.. Tycker ni det behövs mer harmonisk variation? Kan tänka mig att ändra lite ackordsföljderna i ett nytt parti (kort) på slutet
Allt tankar välkomnas! :)
Light Head:
Det känns som om du har tillräckligt med komponenter för att arrangera ett helt stycke, lite mjukt intro med stråkar, sedan på med pianot,,, Pianot är något "dämpat" i sin klang, cello'n har väldigt fin närvaro, men pianot är lite försiktigt s.a.s.
Egentligen är det ju bara längden som är lite kort, tycker det låter väldigt bra. Återhållet på ett angenämt sätt.
Asti:
Sprit(t)ande tongångar i moll! :)
Jag gillar speciellt anslagen på pianot, men även de korta stråkdragen på cellon.
Tycker det låter återhållsamt och fint så här. Enstaka toner kanske är lite för starka.
Skön, "böljande" melodi. Tycker inte de spelar i olika rum....
Fortsätt!
/Asti t.f. vettvilling
Marruschkka:
Det låter molligt och slaviskt, jag får associationer till den Sibiriska tranan..som spatserar runt vid sjöbrynet..och faller in i en tranedans i mötet med en annan trana...
Verkligt vackert det här :rolleyes:
/Marre
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 22.02.2012, 16:44:01 ---Det känns som om du har tillräckligt med komponenter för att arrangera ett helt stycke, lite mjukt intro med stråkar, sedan på med pianot,,, Pianot är något "dämpat" i sin klang, cello'n har väldigt fin närvaro, men pianot är lite försiktigt s.a.s.
Egentligen är det ju bara längden som är lite kort, tycker det låter väldigt bra. Återhållet på ett angenämt sätt.
--- Slut citat ---
Tack. Tror fina/dyra pianon/flyglar låter sådär dämpade? Eller har jag kommit åt nån inställning? ;) Pianot kommer senare! Kom faktiskt på ett nytt parti där pianot får en mer dominant roll på ett oväntat sätt, slängde upp nu!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.02.2012, 18:35:38 ---Det låter molligt och slaviskt, jag får associationer till den Sibiriska tranan..som spatserar runt vid sjöbrynet..och faller in i en tranedans i mötet med en annan trana...
Verkligt vackert det här :rolleyes:
--- Slut citat ---
Ja, stycket får heta Tranan från Sibirien, tror jag? Byter direkt! Tack!
--- Citat från: Asti skrivet 22.02.2012, 17:32:09 ---Sprit(t)ande tongångar i moll! :)
Jag gillar speciellt anslagen på pianot, men även de korta stråkdragen på cellon.
Tycker det låter återhållsamt och fint så här. Enstaka toner kanske är lite för starka.
Skön, "böljande" melodi. Tycker inte de spelar i olika rum....
Fortsätt!
--- Slut citat ---
Har fortsatt och slänger upp ny verre nu. Men en kanske mer omfattande remake kommer under veckans gång! Enstaka toner är nog lite för starka på ett par ställen, håller med.
Jag fortsätter :)
/Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida