Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Tranedans (pianostycke 11)
Dividend:
--- Citat från: pxm skrivet 26.02.2012, 22:01:30 ---Riktigt bra, Dividend.
Gillar soundet, ljudbilden och instrumenten samt hur de verkar med varandra.
Som tidigare skrivits- det är klass på det här..
--- Slut citat ---
Riktigt kul att du gillar! :)
Light Head:
Det är väldigt bra, pianot är skönt lekfullt. Det finns några ställen där det blir lite "midi", men det är nog snarare att du spelar varje 1/8del... Tänker framför allt på 0.53-0.56. Det finns ett par partier där det är många toner som spelas i en mindre melodiös serie. Om jag hade lite mer musikkunskap kring klassisk musik hade jag nog kunnat uttrycka det bättre?!
Marr's bild på tranorna summerar mitt intryck av musiken på ett väldigt tydligt sätt! Det är ett kompetent stycke du skrivit!
Egentligen skulle jag ta en dusch men fastnade i musiken. :-)
bjurte:
Mycket bra och vackert,låter på 'riktigt' ;)
Tycker att din musik blir mer 'lätt-tillgänglig' ju mer du lägger upp här(eller så är det jag som äntligen börjar förstå!! :lol:)
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 27.02.2012, 12:35:29 ---Det är väldigt bra, pianot är skönt lekfullt. Det finns några ställen där det blir lite "midi", men det är nog snarare att du spelar varje 1/8del... Tänker framför allt på 0.53-0.56. Det finns ett par partier där det är många toner som spelas i en mindre melodiös serie. Om jag hade lite mer musikkunskap kring klassisk musik hade jag nog kunnat uttrycka det bättre?!
Marr's bild på tranorna summerar mitt intryck av musiken på ett väldigt tydligt sätt! Det är ett kompetent stycke du skrivit!
Egentligen skulle jag ta en dusch men fastnade i musiken. :-)
--- Slut citat ---
Kul att stycket verkar kompetent. Ang. mindre melodiösa serier så är det väl olika vad folk tycker omfattar "melodi" och "harmoni" :)
Håller med, tranbilden är väldigt talande eller så är musiken talande för bilden :) Eller nåt!
--- Citat från: bjurte skrivet 27.02.2012, 13:08:05 ---Mycket bra och vackert,låter på 'riktigt' ;)
Tycker att din musik blir mer 'lätt-tillgänglig' ju mer du lägger upp här(eller så är det jag som äntligen börjar förstå!! :lol:)
--- Slut citat ---
Roligt att du tycker det är väldigt bra.
Tillgängligheten varierar nog en del mellan olika stycken jag gjort, sant. Jag har aldrig för avsikt att göra nåt lätt eller 'svårt', utan det blir som det blir.
Fast, det är klart lättare att göra nåt svårt som ingen fattar :lol: än att göra nåt svårt/som tar tid som folk fattar :)
Tack till er båda!
spacetrucker:
Har lyssnat på denna nu ett antal gånger utan att kommit mig för att skriva... jag kommer liksom av mig och bara lyssnar. I mina öron låter det bara bra.
Space
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida