Forum > Demolåtar
Jocke - In memory...
MaxB:
Jag gillar stämmspel på gitarrer och du gör det skönt. Vissa otajta grejer i låten, är det alltså olika MIDI-interface som agerar utan samarbete med dig? Frustrerande i så fall.
Skönt orgelsound också
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 11.02.2012, 19:30:21 ---Jag gillar stämmspel på gitarrer och du gör det skönt. Vissa otajta grejer i låten, är det alltså olika MIDI-interface som agerar utan samarbete med dig? Frustrerande i så fall.
Skönt orgelsound också
--- Slut citat ---
Tack Max! Får nog sätta mig och sno ihop det där en dag - har ändå lagt ett par dar på att spela in alla stämmorna... Ja, det där med midi-interfacen är lite joxigt - får det inte riktigt att funka som jag vill. Lägger gärna harmonier med gitarr-midi för jag hittar mycket bättre på gitarren än keyboard... men latencyn ger lite olika timing och när jag sedan lägger om filerna och skickar dem till tex Electron blir det otajt...
Electron ja... det är orgelsound från den. Höll länge på och letade justa samplingar på Hammond, Rhodes och Clavinett... hur mycket jobb som helst för att få det som jag ville - Electron är underbar och låter direkt som den ska! :)
equality:
Santanavibbs här och det är inte helfel. Skön sustain i sologuran och helt rätt oregelljud. Är det verkligen en Natives B4:a, näh? Hör inget direkt otajt men är inte rätt person att fråga. Tufft med rythmbytena. Bra lir men outrot förstår jag inte alls. Det kan du skippa.
Jocke:
--- Citat från: equality skrivet 12.02.2012, 01:47:42 ---Santanavibbs här och det är inte helfel. Skön sustain i sologuran och helt rätt oregelljud. Är det verkligen en Natives B4:a, näh? Hör inget direkt otajt men är inte rätt person att fråga. Tufft med rythmbytena. Bra lir men outrot förstår jag inte alls. Det kan du skippa.
--- Slut citat ---
Tack Eq! Kul att höra att gitarren "låter" - har uttryckt missnöje med mitt sound i en tråd här för ett tag sedan - verkar som jag lyckats "skruva" till det bättre nu! :) Som jag skrev i en tidigare post kommer orgelljuden från en Nord Electro som jag är skitnöjd med! Ja, outtrot känns helt omotiverat som det ligger nu. Tanken var att få till ett lite jazzigt trumbreak men så långt hann jag inte... ska nog försöka skruva till den så den låter och funkar framöver! :)
Jocke:
Pysslat lite med trummor och markeringar, snyggat upp lite, ersatte orgeln med elpiano lite här och var... kortat ner.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida