Forum > Demolåtar

Jocke - In memory...

<< < (3/6) > >>

Eddi:
Utan att vara helt säker på vad du gjort så har det skett en hel del med låten - klart bättre flyt nu - jag tror inte att du har höjt tempot men det låter så. Baskaggen speciellt i slutet var inte optimal men i övrigt gillar jag alla ljud.

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 14.02.2012, 20:38:13 ---Utan att vara helt säker på vad du gjort så har det skett en hel del med låten - klart bättre flyt nu - jag tror inte att du har höjt tempot men det låter så. Baskaggen speciellt i slutet var inte optimal men i övrigt gillar jag alla ljud.

--- Slut citat ---

Tack! :) Nä, jag har inte höjt tempot - vill få ordning ocj bounca spåren först - det blir så jobbigt annars... Har ju tusen "klipp" efter två dagars inspelning sedan tidigare...  :wacko: :rolleyes: :P Det blir SÅ jobbigt att få ordning igen om jag byter tempo nu.... har disablat en massa... När jag är nöjd med formatet brukar jag lägga ut trummorna på olika kanaler för att få ordning på det.

Eddi:
Vad hände med den här ? Den fixade versionen försvunnen?
Kom igen Jocke :P

Håkan Nilsson:
Hur har du spelat in basen? Vilken bas mm? Jag gillar soundet, även om den är för stark i mixen...

Jocke:

--- Citat från: Eddi skrivet 18.02.2012, 00:58:05 ---Vad hände med den här ? Den fixade versionen försvunnen?
Kom igen Jocke :P

--- Slut citat ---

Nja den 1:a fixade verren är kvar... har inte gjort något mer sedan...

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 18.02.2012, 03:19:13 ---Hur har du spelat in basen? Vilken bas mm? Jag gillar soundet, även om den är för stark i mixen...

--- Slut citat ---

Basen är en Fender P-bas 1975 lajnad genom Line-6 Pod Farm - minns faktiskt inte vilken preset jag började med...
Jag är väl fortfarande i det läget att jag inte vet riktigt vad jag vill göra av den och vill höra alla stämmor tydligt... Det kanske blir annorlunda, kanske tom bra, men jag behöver ju inte ha så brått - den har ju redan väntat i 25 år!  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion