Forum > Demolåtar

Jocke - In memory...

(1/6) > >>

Jocke:
Inte har det blivit mycket tid för musik senaste tiden men jag la några dagar på att försöka komma ihåg en låt som mitt band spelade "på stenåldern" ;-) - In memory of Elisabeth Reed av Allman brothers. Det blir lite same, same... är lite otajt och låter riktigt illa här och var... är ju egentligen inte så mycket för covers - funderar på om jag ska göra klart eller göra något eget kring solot...

Edit 2012-12-20

Har pysslat på lite - verkar ta tid att få den som jag vill ha den för det vet jag ju inte riktigt...  :rolleyes:  :P

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Elisabeth4.mp3[/mp3]

Asti:
Snygga gitarrstämmor! Det är lite otajt på sina ställen och det känns som att en orsak
är att låten går lite för långsamt. Tror det vore lättare att tajta till vid något högre tempo.
Tycker basen är lite för stark och "murrig". Skön orgel som kommer in efter ett tag.....
Skön laidback känsla över låtan och som sagt - snyggt gitarrspel.
/Asti O'Tight

Tokai:
Om jag fattat det rätt så är detta inte en inspelning från bandet? Om så inte är det svårt att mixa om kanske. Håller med Asti på alla punkter. Är tyvärr mindre svag för tvåstämmiga gitarrer.
Visst är det tämligen otajt, känns lite viljelöst. Tycker ändå du ska göra nåt eget av det.

Eddi:
Är det här den första Jocke-låten man fått höra här på KR - tror det, kul :D
Man hör ju vad du vill åstadkomma helt klart. Tycker som de andra höj tempot, mer distinkt bas, jag gillar simultana guror så kör på det. Orgeln kanske ska ha lite längre toner utom på bap-bap där det ska vara kortare om jag nu kan göra mig förstådd? Ska det till någon sång här också kanske?
Jobba på med denna det är den värd!

Jocke:
Tack för tyck - Asti, Tokai och Eddi!  :)

Det är en ju skön låt men frågan är hur jag skulle kunna göra den till "min"..? Nä, det är inte en gammal inspelning - jag ville se om jag kom ihåg den - det är ändå typ längesen... ;-) Har lite svårt att komma ihåg  sedan jag hade borelia - jävla odjur de där - borde göra en rivig hatlåt!  :angry:

Viljelöst vill jag ju inte att det ska vara men med ett par olika midi-interface som ger lite olika latency och efter att ha spelat in i två dagar släppte jag taget och lät den vila lite... Tror att "Allmänna Bröderna" hade någon text men jag har bart hört den som instrumental... kan vara värt att kolla upp! :)

Gitarrstämmor är nog lite kontroversiellt - några älskar det andra avskyr det... Av någon anledning vill det gärna bli stämmor när jag drar igång... antagligen gillar jag det då va?  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion