Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Access To The Timeportal (även en Karaoke-video)

<< < (7/18) > >>

hogge:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.02.2012, 00:05:40 ---
--- Citat från: hogge skrivet 04.02.2012, 23:39:41 ---Shit do I need to use English in this one..
It will be a really short statement then: I like this tune.. It's a nice song and Juliannas voice fits the song like a glove. Love the harmonies etc. suits the song as a fläskläpp..
A song to fall asleep until after a In Flames concert  :P

Nice work!!!

--- Slut citat ---

Tnx Hogge! The fläskläpp-part was absolutely the best!  :lol:

--- Slut citat ---

:lol:

BaconMcMuffin:
I had to translate "fläskläpp"....

And then I giggled.   :lol:

hogge:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 05.02.2012, 07:24:52 ---I had to translate "fläskläpp"....

And then I giggled.   :lol:

--- Slut citat ---

:lol: :P

MaxB:
A new recording from yesterday - still under construction, without Juliannas voice. She will have time to give this track attention later in februari. Meanwhile I will try to find things I like to do with the instruments. I like the choir in the last part. Think that can work out great arranged in the right manner.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Matteman_AccessToTheTimeportal_20120206.mp3[/mp3]

Wernborg:
Introriffet är riktigt bra. Tror det skulle vara ännu snyggare om du renodlade det något och förenklade samt kanske spela med slide?

Väldigt bra melodi och låt detta. Gillar inte arret dock. Elpianot tycker jag inte tillför så mycket egentligen, då det är väldigt (för enkelt) spelat. Solot gör du bättre på gitarr. Det har även ett murrigt ljud och slåss i samma område där du redan har gitarr och melotron/stråk. Kanske räcker det att backa pianot och öka gitarren?

Sen blir man ju lite bortskämd när Juli sjungt en gång. (Har lyssnat på bådas sånginsatser)

Trummorna hör jag inte riktigt i den senaste versionen, men i första var dom lite torfiga. Jag tycker dina trummor brukar låta betydligt bättre när du kör Drumcore istället för AD-demon.

(Julianna får nöja sig med googles översättning av sidan  :D)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion