Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Access To The Timeportal (även en Karaoke-video)

<< < (18/18)

MaxB:

--- Citat från: PEROWITCH skrivet 21.02.2012, 13:23:42 ---Hallo  max the sound is better now but i have som ideas about some things
nr 1 Wy dont try the tamburine on all refrengs nr 2 Eko on the song Word LAST in the först refreng and nr 3 The end of the songs take away the crach cymbal to the revercid cymbal. If   you   have time ,can you try it.

--- Slut citat ---

Maybe more tambourine, though I have to think it over. Tnx for the idea.
Echo on a particular word in the end of the chorus is also a very good idea! I'll check it out.
I know you don't like the "Gula Viillan-crash" at the end. I guess I have to lower it's volume.  ;)
Matteman is still thinking if he should rerecord the bass to make it more inclined with the kickdrum.
Or maybe I will try to record a new kick that follows my first intention on the kick, the one that the bassguitar follows, will see what it will be.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2012, 14:29:32 ---Mmmm..I like it.
There is somekind of noice around 53/KR player..And in cubase player around 52 and 2:46 check that out Max..And check your mail :)

--- Slut citat ---

I don't hear thoose sounds?  :(

Wernborg:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.02.2012, 12:23:36 ---Introriffet är riktigt bra. Tror det skulle vara ännu snyggare om du renodlade det något och förenklade samt kanske spela med slide?

--- Slut citat ---

Introt med slide blev ju riktigt bra.  :D

Hittar fortfarande en del förbättringsmöjligheter:

* Lite obeslutsamt i bandet vid stoppet vid 79. Ett snygg avslag med ringande cymbal och ett akkestrum?
* Otajt vid 116
* Konstigt i solot vid 134
* Slidesoundet är väldigt murrigt tycker jag. Lite mer topp behövs.
* Vid 180 och 270 låter det som dubbla slag på trummorna?
* Tycker att pukfillsen överlag dominerar för mycket.
* Lite orgelskräp alldeles i avslaget också.
Den här tråden tycker jag är ett ypperligt exempel på detta forums styrka. Speciellt när en forummedlem så girigt suger i sig av den feedback som ges. Bra MaxB!!!

MaxB:
Jag har flyttat den till färdiga nu trots att det finns förbättringsförslag jag kanske inte hanterat.

Det kan luta åt att Matteman vill ha ett samarbete med mig igen vilket jag tycker låter kul. Han nämnde den här låten som en med möjlig hit-potential om den görs om från grunden. Det låter både skoj och intressant, även om jag tycker den är jättebra så här också.

Tänker göra en Karaoke-version av den här versionen - som är en av de låtar jag går och sjunger på om dagarna, när jag inte har bättre för mig.

MaxB:
Hurra - nu finns även en musikvideo  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion