Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Access To The Timeportal (även en Karaoke-video)

<< < (8/18) > >>

Jay Thomas:
Som I wrote på another ställe, låter as Beatles in my öron...  :wacko:

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.02.2012, 12:23:36 ---Introriffet är riktigt bra. Tror det skulle vara ännu snyggare om du renodlade det något och förenklade samt kanske spela med slide?

Väldigt bra melodi och låt detta. Gillar inte arret dock. Elpianot tycker jag inte tillför så mycket egentligen, då det är väldigt (för enkelt) spelat. Solot gör du bättre på gitarr. Det har även ett murrigt ljud och slåss i samma område där du redan har gitarr och melotron/stråk. Kanske räcker det att backa pianot och öka gitarren?

Sen blir man ju lite bortskämd när Juli sjungt en gång. (Har lyssnat på bådas sånginsatser)

Trummorna hör jag inte riktigt i den senaste versionen, men i första var dom lite torfiga. Jag tycker dina trummor brukar låta betydligt bättre när du kör Drumcore istället för AD-demon.

(Julianna får nöja sig med googles översättning av sidan  :D)

--- Slut citat ---

Renodla intro tror jag på, slide är en bra idé.

Har bara lagt in några kompgitarrer igår, som stöd. De ska ersättas av något renodlat. Tänker mig nån akustisk gitarr på verser (åtminstonde i första halvan av låten) och powerchords (med lite dist) på två strängar i taget, på refränger och kanske fler partier. Powerchorden får inte krocka med basen. Det gör nuvarande odistade kompguror.

Jag tror på enkelt elpiano (eq bort en del bas!) i helheten. Ännu saknas trummor och B4. Kanske ska B4-orgeln vara mer i fokus på vissa delar (vers?) och elpianot i andra delar (refräng?)...
Solopartiet i mitten som nu spelas av elpianot ska nog spelas av (slide?)gitarr eller munspel. Förslag nån?

Juliannas sånginsatser längtar jag också efter. I den här låten vill jag sjunga tillsammans med Julianna.
Tänker mig min sång i första versen, tillsammans i refrängen, Julianna ensam i vers två och stämsång i nästa refräng och så vidare...

Nuvarande trummor är bara till för att kunna spela in övriga instrument tajt d.v.s. hög volym på trumkompet i inspelningssituationen. PEROWITCH kommer senare lägga trummor på låten. Då blir det mer liv i trummorna.

Jag tror slutdelen med massor av körstämmor även i kanon, där essensen i Jay Thomas text kommer in. Lite som Beatles kunde göra på en del låtar.  ;)

(Julianna får nöja sig med googles översättning av sidan)

Jocke:
Va bra det går! "Gillar!"  :)

Matteman:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.02.2012, 11:26:43 ---A new recording from yesterday - still under construction, without Juliannas voice. She will have time to give this track attention later in februari. Meanwhile I will try to find things I like to do with the instruments. I like the choir in the last part. Think that can work out great arranged in the right manner.

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_Matteman_AccessToTheTimeportal_20120206.mp3[/mp3]

--- Slut citat ---

Det här kommer att bli så bra. Jag tycker ändringen och "upp-pumpandet" efter 180 passar bra. Jag misstänker att det kommer skruvas, tas bort, läggas till m.m.  innan den här godingen är klar  :D

MaxB:
I think the track is beginning to get its right shape now.

Recorded a new accoustic guitar and two electric guitars (one on each side) playing unison powerchords. And the B4 with its leslie is back at a low volume. Trying slideguitar in the intropart as Wernborg suggested. The last part will eventually have more action, regarding more voices and instruments.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_2_Matteman_AccessToTheTimeportal_20120206_.mp3[/mp3]
Longing for Julianna! When she have time for this project I will delete my song and do it once more together. And drums from PEROWITCH should make it.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion