Forum > Demolåtar
Bury me beneath the weeping willow tree
Gurano:
Hehe kul idé till ett slags samarbete.
Inte riktigt min musik men det låter bra.
Men du borde skaffa en inspelningsmackapär i din PC, så att du kan joina collabs även här på KR :)
Ha det
Gurano
Gurano:
Om jag fattat det rätt så kör du med en porta, men jag tänkte bara informera om ett bra och billigt alternativ (om du är intresserad förstås och om du nu inte redan har det),
Fullversion av Reaper finns att ladda ner och använda i 30 dagar, därefter måste man köpa en licens...men den e billig: bara 60 dollar.
http://www.reaper.fm/index.php
Gurano
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Asti skrivet 29.01.2012, 14:12:55 ---Låter fint! Hur mycket har du lagt på? Bara sång eller munspel, gitar....?
Känns som att den går aningen lågt, sången blir lite ansträngd på några ställen,
men i övrigt låter det riktigt bra.
/Asti t.f. ansträngningsutredare
--- Slut citat ---
Jag la i tur och ordning; bas, kagge, (SR16 low wood) tamburin, virvel, (SR16 country rim)två aksutiska gitarrer (roligt stavfel!) sång och munspel. Spelade om v gitarr sen.
Om inte orginalsången var med skulle det nog låta lite konstigt basigt på sina ställen. Jag tänkte att som duett funkar det nog. :rolleyes:
Asti:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 29.01.2012, 15:09:46 ---
--- Citat från: Asti skrivet 29.01.2012, 14:12:55 ---Låter fint! Hur mycket har du lagt på? Bara sång eller munspel, gitar....?
Känns som att den går aningen lågt, sången blir lite ansträngd på några ställen,
men i övrigt låter det riktigt bra.
/Asti t.f. ansträngningsutredare
--- Slut citat ---
Jag la i tur och ordning; bas, kagge, (SR16 low wood) tamburin, virvel, (SR16 country rim)två aksutiska gitarrer (roligt stavfel!) sång och munspel. Spelade om v gitarr sen.
Om inte orginalsången var med skulle det nog låta lite konstigt basigt på sina ställen. Jag tänkte att som duett funkar det nog. :rolleyes:
--- Slut citat ---
Det funkar bra! :)
/Asti t.f. funk-musiker
Håkan Nilsson:
--- Citat från: Gurano skrivet 29.01.2012, 15:08:36 ---Om jag fattat det rätt så kör du med en porta, men jag tänkte bara informera om ett bra och billigt alternativ (om du är intresserad förstås och om du nu inte redan har det),
Fullversion av Reaper finns att ladda ner och använda i 30 dagar, därefter måste man köpa en licens...men den e billig: bara 60 dollar.
http://www.reaper.fm/index.php
Gurano
--- Slut citat ---
Jag trivs för närvarande så bra med de grejer att det inte finns nån anledning att lägga ner musikaliska kreativiteten helt i ett par år för att jävlas med att lära mig nåt som jag redan kan göra med det jag har. På Studioforum finns det en tråd med svenska anvisningar till Pro Tools, men ändå. Det en kraftig dator o ljudkort kostar får jag fina studiomickar eller PA-prylar för, köper hellre det...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida