Forum > Demolåtar

Bury me beneath the weeping willow tree

<< < (2/5) > >>

martinm:
Kul initiativ och kul att lyssna på.
 :P

Harmonica mike:

Coolt som tusan Håkan,svinbra collab  :D Artister kan lätt bli griniga på såna här ofrivilliga spontan collabs(för att inte säga skivbolags juristerna)så mitt råd blir,skicka inte filen till honom.

Bra sväng i country fållan

Mike

Håkan Nilsson:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 29.01.2012, 12:09:30 ---

Coolt som tusan Håkan,svinbra collab  :D Artister kan lätt bli griniga på såna här ofrivilliga spontan collabs(för att inte säga skivbolags juristerna)så mitt råd blir,skicka inte filen till honom.

Bra sväng i country fållan

Mike

--- Slut citat ---
Nej så galen är jag inte. Det var nog bara tänkt att ta som backtrack och ha live, men så la jag även dit sången pö om pö, det är ett bra sätt att lära sig en ny låt. Och den här blir lagom svår att sjunga live då jag måste följa Ricky Skaggs fraseringar helt om det inte ska låta skit.
Ibland har jag hört orginal som jag tänkt att det borde gå att använda som backtrack med vissa pålägg plus min sång. Man kan göra en dipp i orginalets mid-eq där den sången ligger, då blir det bättre plats för den egna sången. Att orginalsången ligger med inunder stör inte alls på krogen. Men det här är första gången jag försökt mig på det.

bow35:
Du låter lite som the man the myth the legend Jonny Cash. Ibland hörde jag att du lagt på efteråt, men antagligen bara för att jag läst mig till att det var gjort så.

Asti:
Låter fint! Hur mycket har du lagt på? Bara sång eller munspel, gitar....?
Känns som att den går aningen lågt, sången blir lite ansträngd på några ställen,
men i övrigt låter det riktigt bra.
/Asti t.f. ansträngningsutredare

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion