Forum > Demolåtar

Bury me beneath the weeping willow tree

<< < (4/5) > >>

Gurano:

--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 29.01.2012, 15:15:38 ---Jag trivs för närvarande så bra med de grejer att det inte finns nån anledning att lägga ner musikaliska kreativiteten helt i ett par år för att jävlas med att lära mig nåt som jag redan kan göra med det jag har. På Studioforum finns det en tråd med svenska anvisningar till Pro Tools, men ändå. Det en kraftig dator o ljudkort kostar får jag fina studiomickar eller PA-prylar för, köper hellre det...

--- Slut citat ---
Jag förstår :)
Du väljer sjäv men reaper är inte pro tools och mycket lättare att lära sig.

Ha det gott
/G

Wernborg:
Fast du kan ju inte göra allt i portan. Tycker mig ha läst att du önskade göra collab. Reaper är "gratis" och för att lägga några audiospår som du gör så räcker en dator från nittonhundratalet. Kan inte portan användas som ljudkort?

Håkan Nilsson:
Kanske kan jag lura frun att köpa en Mac laptop... Då följer Garageband med...

Men det enda jag egentligen är ute efter är att spelva in mitt eget band live i studio, med få pålägg. Då räcker det jag har bra. Med en Daw skulle allt gå långsammare även om jag kunde förstå den. Som det är nu lägger jag noll tid på teknik. Det som tar tid är att avgöra om det låter bra i eq, komprimering mm. Det skulle jag inte slippa ifrån med nåt system....

pxm:
Jösses-Den är bra !!!!
Är alltid imponerad av kvaliteen på dina mixar
 och så.....lirar ni och sjunger också!!!!
Så förutom att allt det du lägger ut är genomgående bra
så......-den här diggade jag till faktiskt !!!!!

mvh

Dividend:
Jag blir vissa morgnar väldigt känslig för det här gosiga countrystuket.

Gillar din röst och hade gärna sett den sjunga ensam och bara unisont med den andra rösten i refrängerna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion