Forum > Färdiga produktioner

Drain my soul

<< < (7/15) > >>

jonnerstone:
Shit va kul  :) Nog för att jag visste att mina tips skulle hjälpa lite, men det blev ju en helt ny låt  :D Helt plötsligt så blev det liv och energi i hela härligheten. Konstigt dock det där med sången. Det låter lixom som om det inte finns nåt predelay, men det finns de ju om du lagt reverbet på delayet. Saknar den intitiala torra känslan, men den är ju uppenbart där....skumt. Kanske mycket rum i J's originalspår eller? Nåväl...inte hela världen. Tyckte att låten växte tre meter nu och J's sång kommer fram mycket bättre, kanske en del p.g.a av den extra komprimeringen men säkert mer av att låten fick energi över hela frekvensområdet nu.

Gött mos!!!

Nu blir det minsann en aldrig så liten Bowmore Darkest  :wub:

mahan:
Tjou!
Nu vet jag inte vem som gjort vad och vem som e vem...
E det din låt som e på gång?
Visste inte att du gett dig ut på synthisen, som verkar mykke hal.
Ibland känns låten stor o ibland lite... trång, beroende på mixen.
Efter första lyssningen känns gurariffet snyggt men vid tredje gången känns det mykky långtråkigt.
Lite i obalans låten med tanke på den syntetiska avdelningen kontra Juliannas del.

Början bra .... med gurariff... men sen, tycker Julianna med sin härliga röst är värd ett bättre komp, eller hur.

h.  johan

Asti:
Mycket bättre nu! Nu går sången fram bra!
/Asti

BaconMcMuffin:
Hi, boys! :)

W, this is really getting there-- I like the "breakdown" on verse two very much.  Nice to vary it a little.

I think the vox treatment is ummm.. Different for me... And I'm trying to decide if it's a pre-delay thing I am hearing or something else (I have no experience at all with eq'ing, and can't help, there).  There is a lot of sybillance (s's and t's) that sounds too strong for my ears.  It may also be compression?

I have such a strange voice -- so LOUD up high in the chorus and so soft down low on the verse-- very hard to deal with on your end, I'm sure!

Personally, I'd like to hear the chorus parts up a little, especially the higher ones.  I can barely hear them back there, and I think it might take some of the monotony away (not that I have issues with monotony-- you should hear my latest track.  Crazy boring).

Ok.  That being said... I really DO love where this is going.  And THANKS everyone for the nice things.  Nice to see you all! :)

MaxB:
Jag vet inte vad du gjort men nu köper jag basen!
Gillar volymen på sången som faktiskt kommer fram här!
Jonnerstones tips läste jag och det är fiffigt mupptrixande.

Donno what you have done to the mixing but now I accept and maybe even like the bass-sound.
Like the mixing-volume on the song. Now I love Juliannas voice again!  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion