Forum > Demolåtar

MrG - BluesÖs

<< < (3/9) > >>

Gurano:
Hej
Nu har jag lagt på en ny bas - vet inte om den blev bra...men men, så här e den i alla fall...den går ju alltid att byta ut igen :)
Hoppas att någon vill sjunga och/eller spela munspel nu bara....blink blink HM  ;)

Gurano

Dividend:
Har bara uppmuntrande skriverier att komma med. Är svag för sådant här enkelt bluessväng, även om ackordsföljden väl använts 100ggr tidigare :D

Kan tänka mig att du övergår till mixolydisk skala med ackorden I-IV spelat i staccato-portamento-allegretto av 3dje slaget.

Nädå skämtar bara :)

MaxB:
Är du inne på en Chordprogression 1 4 ?

Gungar gott och skulle passa gott på Gula Villan-jam

Wernborg:
Tassar fint detta.

När du mixar detta så behöver du rensa i det låga mellanregister. Känns som att allt ligger där nere och trängs.

Svänger!

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 21.01.2012, 19:22:43 ---Har bara uppmuntrande skriverier att komma med. Är svag för sådant här enkelt bluessväng, även om ackordsföljden väl använts 100ggr tidigare :D
Kan tänka mig att du övergår till mixolydisk skala med ackorden I-IV spelat i staccato-portamento-allegretto av 3dje slaget.
Nädå skämtar bara :)

--- Slut citat ---
Kul att du diggar! :)
Håller med om att detta inte är en svårspelad blues (ackordföljden är hur vanlig som helst) - jag tycker att blues ska hållas enkel för att om möjligt behålla schysst känsla. ...men detta följer väl den mixolydiska skalan?  :lol:

--- Citat från: MaxB skrivet 21.01.2012, 20:52:03 ---Är du inne på en Chordprogression 1 4 ?
Gungar gott och skulle passa gott på Gula Villan-jam

--- Slut citat ---
Vet inte vad jag är inne på, men visst så svänger det  :D
Vi får la se ang gula villan - men visst den skulle vara enkel att genomföra  B)

--- Citat från: Wernborg skrivet 21.01.2012, 21:05:47 ---Tassar fint detta.
När du mixar detta så behöver du rensa i det låga mellanregister. Känns som att allt ligger där nere och trängs.
Svänger!

--- Slut citat ---
Tackar - kul att höra.
Jag förstår vad du menar med att det trängs men är lite osäker på hur jag på bästa sett fixar det. Behöver jag EQa alla instrument eller räcker det med att fixa basen.

Kan du inte lägga in en skärmdump med ett exempel så det inte blir tokfel - för jag tror att det skulle bli det om jag börjar EQa hej vilt :) är lite osäker inom den delen av mixningen.

Tack för era tankar och råd
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion