Forum > Färdiga produktioner

You Upset Me Baby

<< < (3/6) > >>

Gurano:
Hej igen
Ang sången så tycker jag inte att den har den volym och power som sådan här blues ibland kräver (kan ju dock bara vara min smak nu som skiner igenom :) ). Jonner är inne på det när han pratar om påklistrat growl jämfört med naturligt rasp. Prova hans förslag med Green Bullet så blir det nog bra?

Ha det gott
Gurano

BluesBoy:
Tack så mycket för tips. Skall kolla upp det.
Det "roliga" är att äldsta brorsan sade till mig för massvis av år sedan att jag skulle sjunga som jag och inte förställa rösten........kanske dags att lyssna nu. :p

Jonnerstone: Du skriver bra balans mellan live och studiokänsla, vilket jag tar som en komplimang, men hur sjutton gör jag för att få det att låta mer studio? ;)

Harmonica mike:
Coolt!

Mycket välbehövligt på detta forum där popsnörena dominerar  :D Håkan N,jag å Gurano har fått lite draghjälp - nice

SRV så det skriker om det - gillas!
Lite Zetterberg i sångfraseringen/uttrycket - gillas!
Tight - gillas!
Liret - gillas!
Mixen - gillas!

Såg att boysen hakar fast på pipan/uttrycket..Jag tycker den är grym.Men jag "tror" att du/ni har lagt låten lite för högt för sången.Vilket medför att lite teknik/tryck måste till för att nå de högre tonerna,störande,inte för mig - mycket kompetent som helhet detta.

Kör så det ryker

Tagga låten med blues så vi som diggar det hittar igen varandra - kolla demokategorierna,där finns det lite smått och gott B)

Mike

BluesBoy:
Tack så hemskt mycket för de fina orden, Mike. Det värmer en gammal bluesräv. :D

//Christer

Edit: Hmm....trodde jag taggat den. Hur/var taggar jag den? Jag måste vara blind för jag ser inga kategorier under demo...

MaxB:
Om jag minns rätt - tror du på första sidan längst ner kan välja att hitta eller skriva Blues.
Om jag minns rätt...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion