Forum > Färdiga produktioner
You Upset Me Baby
BluesBoy:
Hej,
Har inte "hunnit" med att posta så mycket på KR, så jag får nog försöka ta mig i kragen lite. :)
Tänkte i alla fall få höra lite kommentarer/synpunkter/förbättringsförslag på mixen.
Är väl hyfsat nöjd, men det känns som den inte är riktigt "hemma" än.
LÅTNAMN: You Upset Me Baby
ARTIST/GRUPP: Rigge Blues Band (RBB)
GENRE: Blues
KOMPOSITÖR: B.B King
PRODUCENT: BluesBoy
MEDVERKANDE: Christer (gitarr, sång & orgel), Rickard (trummor), Stefan (Bas)
INSPELNINGSÅR: 2011
FORMAT: mp3
Orgel + sång pålagt efteråt
Inspelat med hjälpa av ett RAMSA WR-S4424 (om jag minns rätt beteckning) samt ett Prodif 24 (8+2 kanaler)
Mixat i Logic
Som sagt, ris och ros, alla förslag/synpunkter tas tacksamt emot så jag kan ha chans att ta ytterligare ett steg i att mixa "rätt". :p
//Christer
bluessupport.se/Temp/YouUpsetMeBaby.mp3
MaxB:
[mp3=200,20,0,left]http://www.bluessupport.se/Temp/YouUpsetMeBaby.mp3[/mp3]
Bra gung. Vem sjunger? Andra säger till mig ibland då jag sjunger (så där lite ansträngd i rösten) att jag låter skitnödig. Välkommen till hyggliga klubben! ;)
Ett sånt här gäng som har så här skön dynamik i jammet, är säkert skitkul att lira med!
Låter bra i mina öron, levande på riktigt liksom! En bira i handen och stå och snacka skit.
Kul att se grafiken och layouten på hemsidan - uppdaterad? :D
Upcoming events 2005:
Cajento, Stockholm: 18th of June
Jocke:
"Gillar"! Gott sväng! B)
BluesBoy:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.01.2012, 17:54:40 ---Bra gung. Vem sjunger? Andra säger till mig ibland då jag sjunger (så där lite ansträngd i rösten) att jag låter skitnödig. Välkommen till hyggliga klubben! ;)
Ett sånt här gäng som har så här skön dynamik i jammet, är säkert skitkul att lira med!
Låter bra i mina öron, levande på riktigt liksom! En bira i handen och stå och snacka skit.
Kul att se grafiken och layouten på hemsidan - uppdaterad? :D
Upcoming events 2005:
Cajento, Stockholm: 18th of June
--- Slut citat ---
Tackar. :)
Det är jag som är skitnö...ehh..sjunger. :D
Hemsidan? Nja...den tillhör egentligen mitt andra band som på sätt och vis gick i graven när min mellanbrorsa flyttade till Skåne för en 5-6 år sedan. Man kan lugnt säga att den inte uppdateras, mer än att jag använder den som ftp. :p
//Christer
MaxB:
Hajar!
Gillar samtidigt det enkla, nostalgiska - Keep it simple.
Den sidan uppdaterar man nog enkelt med Notepad.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida