Forum > Färdiga produktioner
You Upset Me Baby
BluesBoy:
Det mesta är gjort i Notepad, så det borde nog gå bra. ;)
Eddi:
Låter bra det där - inga mixförslag från mig i alla fall :)
Gurano:
Tajt blues - låter bra - bra ljud och bra nivåer.
Kan man få mer tryck i sången så får ni till det lite extra.
Din låt fick mig nyss att improvisera en monoton enminutersblues i min daw - men den vågar man väl inte lägga upp nu :)
Ha det gott
Gurano
BluesBoy:
--- Citat från: Gurano skrivet 18.01.2012, 20:56:20 ---Din låt fick mig nyss att improvisera en monoton enminutersblues i min daw - men den vågar man väl inte lägga upp nu :)
--- Slut citat ---
Haha! Jodå, klart du gör. ;)
När du skriver mer tryck i sången, vad tänker du närmast på då?
Tack för alla positiva svar allihop. :)
jonnerstone:
Blues är inte direkt min kopp av te, tycker det är en ganska tråkig musikform. Trots det så spelade jag i ett bluesband för några år sedan som harvade runt lite på jazz&blues scenerna i Stockholm. Livebiten var ju som alltid roligt, men repandet var aptråkigt.
Nåja, nog om mig :) Här finns inget att klaga på ljudmässigt, känns som en bra balans mellan live och studiokänsla och det är bra lirat.
Håller med MaxB om sången, det blir lite skitnödigt med dom där growlande ingångarna på varje mening. Känns väldigt konstlat och pålagt, som om att man måste göra så bara för att det är blues och det lyser igenom. Det känns m.a.o väldigt kliché. Visst, den mesta blues e ju byggd på klichéer, men jag tycker att du har en så pass bra röst och ren röst i övrigt så jag tycker du ska våga överraska och sjunga det rent utan en massa påklistrat growl. Vissa har det där raspet naturligt (som t.ex Harmonica Mike här på forumet) och då låter det också bra. Kör in sången genom en "Green Bullet" med svag dist på väl utvalda ställen istället, för att få lite liv och förändring i sångspåret.
Annars ett väl utfört arbete....fast att det är blues ;)
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida