Forum > Demolåtar
I´LL BE THERE
MaxB:
Jag tycker du har gjort ett bra arbete med dina stämmor.
OK så med lite extraarbete kan man behålla lead i originalinspelning och sen tappa den leadstämman till pedalen för att göra vad man vill med körer som då blir ett stereospår.
Sen kan man tappa originalleadstämman en gång till via pedalen om man vill leka mera.
Vilka möjligheter, inte bara live utan även i inspelningssammanhang. Imponerande. Vad kan en sån liten rackare kosta då? Vild gissning 3-4 kkr?
brynte:
tackar!
japp, den är rätt frän faktiskt!
ja precis!
ja kommer framförallt att använda den för att fixa till ett bättre sångljud och stämmor, på redan inspelat material, men den funkar ju i många fler sammanhang än så, om det skulle behövas!
njae, den kostar tyvärr lite mer än så!
jag köpte en begagnad för 5000 och då (ca 8 månader sen, kanske) kostade en ny ca 7000-8000, men priset kanske är lägre nuförtiden!?
Jocke:
Snyggt det här! :)
En del grejer får man hålla på med länge innan man blir nöjd... :rolleyes:
Förr skulle det väl vara en Evetide harmonizer för att ge vettigt resultat om man inte ville sjunga/spela varje stämma. Kul att det kommit grejer som är möjliga att köpa! :) Finns pluggar som kan fixa det där som dessutom ger ett mellanled i Midi.
spacetrucker:
Jess. Snyggt dehär. Får Jackson Browne vibbar av detta ^_^
Space
Eddi:
Bra låt och smart med körerna men jag upplever för hög komprimering på det hela.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida