Forum > Demolåtar
I´LL BE THERE
brynte:
det va ett bra tag sen nu, som ja spanade in olika musikforum, men nu håller jag på med några nyinspelade låtar och det brukar innebära mer häng på forumen!
har skruvat på denna låten alldeles för länge nu, så jag undrar om mixen funkar osv, osv...!?
LÅTNAMN: I´LL BE THERE (inte helt bestämt än)
MEDVERKANDE (hittills iaf): Andreas (jag), på sång och gitarr
Anders, på gitarr (plock) och klaviatur
Fredrik, på bas
GENRE: Akustisk pop/rock (ungefär)
http://dl.dropbox.com/u/9045162/I%C2%B4LL%20BE%20THERE%20-%202011-12-24.mp3
MaxB:
Attans vad tajt körstämmorna hänger med! Har du något knep där eller hur får du till dem?
brynte:
körstämmorna är baserade på originalsången och skapade i en sångpedal, som heter voicelive 2!
MaxB:
--- Citat från: brynte skrivet 16.01.2012, 21:39:23 ---körstämmorna är baserade på originalsången och skapade i en sångpedal, som heter voicelive 2!
--- Slut citat ---
I'll be damned. Det var så tight. Fiffig liten partner! Kan man ta ut leadstämma på ett spår och vänster höger körstämmor på andra spår eller går allt ut från pedalen enbart till två stereo-utgångar?
brynte:
det här är första låten, som jag har använt pedalen på, så jag har väl inte hunnit lära mej den så bra än, men möjligheterna är verkligen stora och man kan ställa in och ändra på varenda liten parameter, man kan tänka sej, som påverkar sångljudet, inklusive diverse olika effekter (kompressor, eq, reverb osv...)!
stämmorna baseras alltså på originalsången (leadstämman) och om man vill, kan man stänga av originalstämman, så att endast körstämmorna hörs och kan därmed spela in endast stämman/ stämmorna, för att sedan panorera som man vill!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida