Forum > Demolåtar

Light Head - Binary control

<< < (4/6) > >>

Light Head:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2012, 07:45:39 ---I vote for Gurano on guitar.
Skönt plipp-ploppande

--- Slut citat ---

Någon som kan övertala honom?

Gurano:

--- Citat från: Light Head skrivet 23.01.2012, 22:20:57 ---Någon som kan övertala honom?

--- Slut citat ---
Hmmm lite annorlunda den musik jag brukar göra men visst kan jag göra ett försök. Denna vecka är jag dock upptagen med en massa hemmajobb kvällstid (deadlines), men om du inte har för bråttom kan jag försöka lägga lite studsgura eller något riff så fort tillfälle ges.

Du kan väl maila över en mp3 till mig så kanske jag kan smyga in den mellan tråkigt jobb :)
Vad har den för bpm?

/Gurano

Gurano:
Tja!
när familjen somnat så smög jag fram elguran och försiktigt spelade in lite gura.
Det blev bara 2 repetetiva slingor ca 1,15 minut in i låten och på slutet. Det blev inget riffande just nu men det kanske kommer.
Har inte försökt mixa in det så mycket. De är lite tjatiga, men det är en första känning i alla fall - ska prova mera när jag kan ta ut svängarna mera. Ljudet kan man alltid ändra i efterhand.
men frågan är om det är på en bana som funkar eller ska jag tänka på annat sätt?

Ligth head - Säg till om jag ska ta bort den!

Ju mer jag lyssnar på Light Heads låt desto skönare blir den  :D

Ha det gott
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Gurano_BinaryControl.mp3[/mp3]

MaxB:
Kul pop. Lyssnar på Gurano-strömmen och väntar på att få höra gitarren men den har inte kommit in än vad jag vet.

Nu kommer den smygande, skönt killande på strängarna. Nytt gitarrtema också fint repetitivt.
Passar in i låten bra.
Ja, gitarren kommer tillbaka igen.

Light Head, skriv in Light Head - Binary control i rubriken i ditt första inlägg i tråden, så ser man vems låt det är.

Gurano:
Kul att du gillar, men vi får väl se vad LH säger :D
Min gura är nog eg lite av en oortodox krock mellan Electronica och distad elgura. Tycker själv att det är kul när stilar krockar - brukar alltid födas spännande saker då... i alla fall i mina öron.

Jag gjorde mina slingor enformiga för jag tänkte att det kunde passa dansgolvet...kanske ???  <_< :blink: :wacko: B)

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion