Forum > Demolåtar

Light Head - Binary control

(1/6) > >>

Light Head:
Titel: Binary control
Genre: Electroniskt / synth
Upphovsman: Light Head
År: 2012
Längd: 3.36

Lite mer från GeekHills, alltså min studio. Vad tycks om detta? Var skulle detta passa in? Film? Papperskorgen? Tema-cd med video? Eller var?

Dividend:
Låter lite mer standard LH.

Men inte på ett dåligt sätt. Gillar tjejsynthen. Skulle kunna tänka mig sång av det sakrala köret (eller i närheten) på det här. Kanske t o m en kyrkkör.

Men sekulär text om binära switchar o dyl :) Nästan så man vill lägga nåt själv.

Bra!

Light Head:
Jo det är nog så, lite mer standard,,, har märkt att låten funkar bättre om man har lite volym i högtalarna. Ville att det skulle vara en tydligt "tryckförändring" mellan de olika partierna.

Eddi:
Jorå den här blir man glad av även om det låter på damen som hon är i färd med att spränga jorden i bitar. Spontant känns det som lite för många BPM det blir lite väl stressat. Och så saknar jag konsekvenser av hennes avfyrande swischar och bomber eller raketer och sådant. Håller med Div att det gott kan finnas en ordlös kör här men jag tänker mer åt kvinnokör.
Bra dänga LH

Light Head:

--- Citat från: Eddi skrivet 12.01.2012, 08:30:17 ---Jorå den här blir man glad av även om det låter på damen som hon är i färd med att spränga jorden i bitar. Spontant känns det som lite för många BPM det blir lite väl stressat. Och så saknar jag konsekvenser av hennes avfyrande swischar och bomber eller raketer och sådant. Håller med Div att det gott kan finnas en ordlös kör här men jag tänker mer åt kvinnokör.
Bra dänga LH

--- Slut citat ---

:-) Kan hålla med lite angående det där med "stress", det går rätt snabbt vanligtvis när jag börjar på en ny låt. Det tar väl ca 2 timmar från start till mål,,, men jag hade allt lite problem med att det är så väldigt mycket som händer i ljudbilden. Försökte dra ner lite på pingpong-delayen men då kändes det som om all action försvann. Men får nog försöka ta en kik till för att se om jag kan stressa ner lite.

Angående ordlös kör, finns det bra och användbara digitala sådana??

Tack för input!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion