Forum > Demolåtar

Dividend - Triumfvalsen (pianostycke 8)

<< < (3/5) > >>

Dividend:
Jag tror det bara är inledningen på de fyra takterna melodi som låter samma (?). I vilket fall, ska kolla mot musikallåten och se om jag kan justera min första takt, utan att det låter sämre :)

Tack för lyssning! :)

Dividend:
Det blev ingen barockorkester på den här, men istället ett mycket mer pretto arbetsnamn :lol: Kommit på att melodin bara är lik i soundet, så ganska oförändrad.

Är det för belamrat i partiet som följer efter första lugna pianot?

Vad tycks om skiten? :) Några andra tankar och idéer?

Eddi:
Bra namn - det första pianot lite väl lågt förstår idén men som sagt något upp tycker jag nog. Cellon vid 44 är riktigt bra och gripande. Vid 110 låter det som om du höjer takten rejält en stund är det med flit? Slutet är lite abrupt släng in första pianot igen kanske?

MaxB:
Är även ett passande musikstycke så här på vintern då snöflingor virvla och domherren sitta på snöfylld gren. Stycket heter inte måhända "Vit som snö"? Passar fint som snös!

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 22.01.2012, 16:52:55 ---Är även ett passande musikstycke så här på vintern då snöflingor virvla och domherren sitta på snöfylld gren. Stycket heter inte måhända "Vit som snö"? Passar fint som snös!

--- Slut citat ---

Det är i vilket fall ett mer ödmjukt val av namn :D

Tack för lyssning!

--- Citat från: Eddi skrivet 22.01.2012, 16:33:57 ---Bra namn - det första pianot lite väl lågt förstår idén men som sagt något upp tycker jag nog. Cellon vid 44 är riktigt bra och gripande. Vid 110 låter det som om du höjer takten rejält en stund är det med flit? Slutet är lite abrupt släng in första pianot igen kanske?

--- Slut citat ---

Kul att du är tebax Eddi och jag håller med om allt du skriver :) Det är fortfarande ett utkast men ger mig nog på den här igen så fort jag hinner. Tänkte testa variera temat som börjar i Cdur och se om det är nåt användbart jag får.
Tempot höjdes med flit, men effekten uteblev ;)

Tack till er båda!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion