Forum > Demolåtar

Dividend - Triumfvalsen (pianostycke 8)

<< < (2/5) > >>

Eddi:
Den börjar som Rachmaninov går över till Pettersson Berger sedan finns där plötsligt Dostojewski för att övergå tillen vanlig svenk fäbod. Ett stycke som ger många intryck - håller med om att melodien är riktigt bra en typiskt Divjatesti. Fortsätt på denna.

Dividend:
Hehe :D

Ska se om jag nog inte ska göra en orkestersnutt av den här. Melodien håller för det! :)

Tack!

spacetrucker:
Lyssnade alldeles jut på Anarchos låt om Majsfältet (som jag inte alls begrep mig på) och efter den är detta balsam för öronen ^_^

Jag vet inget om Rachmaninov eller Petterson Berger, i mina öron låter detta enbart fint.

Space

Dividend:
Tjena Space! Kul att du tycker det låter fint :D

Har kommit fram till att en mindre barockorkester kan funka för den här. Typ 12 pers eller så. Nåt mellanting mellan ewql (filharmonisk) och bara soloinstrument (som på mina senaste stycken)

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 11.01.2012, 23:42:56 ---Inledningen av melodin på minner om nån känd melodi från känd musikal (inte alls samma), fast min melodi är bättre :D

--- Slut citat ---
Låter bra och kan nog utvecklas till något riktigt bra...som vanligt :)
Men i nuvarande skick så är den ställvis lite för lik ett redan befintligt stycke... som du redan skriver!

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion