Forum > Demolåtar
Dividend - Triumfvalsen (pianostycke 8)
bow35:
Väldigt fint Divi. Slutade lite tvärt. Kunde varit längre.
Dividend:
Tack bow. Den kommer att bli längre!
Light Head:
Det blir en snabbkommentar...
Jag kan uppleva att det stundtals blir rätt många "lead" som slåss om tillvaron. På gott och ont! Det blir fler berättelser i samma s.a.s. Vet inte varför men jag kommer nog ofta med liknande kommentarer till dina kompositioner. Att själva huvudtemat är sååå bra att det inte behövs så mycket mer runt om.
Pianomelodin är fängslande! Och när cellon kommer in,, nästan lite för perfekt. Det var nästan precis det jag satt å väntade på. :-)
Dividend:
Hej. Kul att du kände på dig vad som skulle funka! :)
Nog sant om de många stämmorna. Det finns 3 (?) tror jag på ett ställe. Lite "misslyckad kontrapunkt" :lol: Det tar en helvetisk tid att justera mer än 2 stämmor som ej har samma rytmik, blir lätt att det låter naivt och/eller belamrat. Åtminstone för mig än så länge :D Tror jag tar bort en av de tre, eller låter en av de tre ha samma rytmik som den egentliga leaden. Tack för påpekandet! :)
Marruschkka:
--- Citat från: Light Head skrivet 22.01.2012, 23:45:15 ---Det blir en snabbkommentar...
Jag kan uppleva att det stundtals blir rätt många "lead" som slåss om tillvaron. På gott och ont! Det blir fler berättelser i samma s.a.s. Vet inte varför men jag kommer nog ofta med liknande kommentarer till dina kompositioner. Att själva huvudtemat är sååå bra att det inte behövs så mycket mer runt om.
Pianomelodin är fängslande! Och när cellon kommer in,, nästan lite för perfekt. Det var nästan precis det jag satt å väntade på. :-)
--- Slut citat ---
Jättevackert men lite för belamrat nu, håller med Light Head om det.
Väntar spänt på utvecklingen av det här starka stycket, otroligt bra potential här :rolleyes:
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida