Forum > Färdiga produktioner
Eddi - Roadkill
Eddi:
LÅTNAMN: Roadkill
ARTIST/GRUPP: E
GENRE: Bilåkarvax
LÅTLÄNGD: 4:08
KOMPOSITÖR: E
PRODUCENT: E
EV. MEDVERKANDE: Nä
INSPELNINGSÅR: 2012
FORMAT: mp3
Nu har jag mixat mig trött på den här låten - vad man ger sig in på egentligen 15 spår varav 6 till sjung 4 "normala" ljud och 5 distade spår - kan ju inte bli annat än omöjligt att mixa - men nu tror jag den är färdig i alla fall :wub: Tack alla för bra input. :D
Test med ny mix om den har mer botten [mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Roadkill6.mp3[/mp3]
HM's remix av min mix med olika eq varje vartannan takt.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Roadkill_eq.mp3[/mp3]
MaxB:
Om du samlar dig tror jag det finns frön som gror här.
Vid 16 skulle nyss tillkomna dist gitarren kunna dämpa sig igen och en sångvers ta vid. Direkt efter den versen på med distgitarren igen. Sen vers 2 utan eller med mindre av distgitarren...
Men det kanske inte är bilåkarmusik i tilltänkt tappning?
Gitarrglidningen vid 133 är fin!
För mig är det totalt sett för mycket full volym.
Fuzzbub:
--- Citat från: Eddi skrivet 09.01.2012, 01:55:26 ---Inspirerad av tråden Bilåkarvax så nedkom jag med denna idag - nåt att ha eller inte?
--- Slut citat ---
Det tycker jag absolut att det är, framförallt main-partiet s.a.s. Kan hålla med Max om att det behövs mer dynamik och lite mer jobb (t.ex. variation i trumspelet) men detta är ett utkast förstår jag så jag ser fram emot fortsättningen som jag hoppas kommer innan det är dags för premiärturen! :) /JEH
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.01.2012, 07:25:50 ---Om du samlar dig tror jag det finns frön som gror här.
Vid 16 skulle nyss tillkomna dist gitarren kunna dämpa sig igen och en sångvers ta vid. Direkt efter den versen på med distgitarren igen. Sen vers 2 utan eller med mindre av distgitarren...
Men det kanske inte är bilåkarmusik i tilltänkt tappning?
Gitarrglidningen vid 133 är fin!
För mig är det totalt sett för mycket full volym.
--- Slut citat ---
Distade gitarren åker av och på i nya verren - jag behöll gitarrglidningen - sänk volymen om det är för högt!
Tack för tyck MaxB :D
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.01.2012, 11:49:55 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 09.01.2012, 01:55:26 ---Inspirerad av tråden Bilåkarvax så nedkom jag med denna idag - nåt att ha eller inte?
--- Slut citat ---
Det tycker jag absolut att det är, framförallt main-partiet s.a.s. Kan hålla med Max om att det behövs mer dynamik och lite mer jobb (t.ex. variation i trumspelet) men detta är ett utkast förstår jag så jag ser fram emot fortsättningen som jag hoppas kommer innan det är dags för premiärturen! :) /JEH
--- Slut citat ---
Trummorna har jag negligerat i nuläget till förmån för att få till någon slags dynamiik och struktur - kommentera gära nya verren. Tack för tyckFuzzen :D
Wernborg:
Schysst låt, men för rörig mix. Känns som det är för mycket av allt. :unsure:
Tror framför allt du skulle vinna mycket på att få ett bra sångljud. Tar väldigt mycket plats på fel sätt nu. Se till att högpassa i stort sett alla spår för att dra ner på energitjuvar. Kompressor på mer eller mindre alla spår också. Subtilt, men så att värsta topparna dras ner i alla fall. Sången, om den ska vara blöt måste ha en lägre inblandning av reverbet. Mängd alltså. Sedan är det viktigt att eqa reverb så du inte får med reverbskrammel på de låga frekvenserna. Ett par knappt hörbara ekostudsar innan reverbet brukar vara fint på sång. Det kan vara en början.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida