Forum > Demolåtar
JT & Marre & Harmonica Mike - Winding Road
hogge:
Marre sjunger som en jävla kratta och Du hanterar syntarna som en 47-kromosomare....
Blir Mr Artrock nöjd nu???
Personligen så är ju inte detta min musik.. Jag fattar inget av dessa elektroniska grejer, men Du är ju, på många sett, ett proffs har jag förstått och Marres röst - som är oerhört unik - passar ju väldigt bra till detta!!!
spacetrucker:
Denna blev inte sämre av Marres sång. Fick en annan karaktär bara. Gillas.
Marre sjunger lite som Lisa Gerrard. Har du hört Klaus Schulze/Lisa Gerrard och deras platta "Farscape". Lite samma vibbar :)
Space
Jay Thomas:
--- Citat från: MaxB skrivet 07.01.2012, 22:51:18 ---Cool låt. Vad görs av och med Marres röst vid 2.30?
Låter intressant som en nedpichad röst (en annan karaktär på rösten).
--- Slut citat ---
Tack MaxB! :)
Marre har ju redan svarat att det är hennes röst "on the rocks". :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 07.01.2012, 23:28:30 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 07.01.2012, 22:51:18 ---Cool låt. Vad görs av och med Marres röst vid 2.30?
Låter intressant som en nedpichad röst (en annan karaktär på rösten).
--- Slut citat ---
Hihi..det görs inget av min röst där inte..jag hörs så här oxå, lägger rösten i flera register här, och helt naturligt är det ;)Kul att du upplever det som flera röster; men det är ju bara jag som håller på ;)
Fantastisk låt av J.T som var en ren fröjd att sjunga runt på, tack för det :wub:
/Marre
--- Slut citat ---
Mangen, mangen tack själv! :)
--- Citat från: Dividend skrivet 08.01.2012, 00:31:23 ---Jag hörde ju aldrig originalet, men tycker Marias sång är mer än bara "stämmor", det är det som utgör drivet i låtens komposition. Gillar speciellt textraden "in silence, in pain, in joy", mycket suggestivt och ser blommor och bin som kämpar på liksom på en ö, i en liten lagun. hehe, du har lyckats med andra ord jt!
Lyssnade även på gamla verren nu och måste säga att jag håller med Eddi att slutet kunde filas på mer. T o m en enkel återgång till ursprungstemat skulle funka. Även gitarr som G. skrev, men inte helsäker på att det inte skulle störa mot sången.
Sen får jag nån idé om en tonartshöjning. Inte på schlagervis utan upp typ 5 halvnoter (alltså när ursprungstemat kommer tillbaka) och så låta Maria sjunga mot det, skulle varit jävligt intressant.
I vilket fall, två kreativa själar i samförstånd, är mitt omdöme :)
Edit: Vinet kommer stanna på hyllan i fortsättningen, det är säkert!
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och tyck Dividend! :)
Dock kommer det inte ske några större förändringar utan den är "klar". Tack för tipsen dock! :)
--- Citat från: bjurte skrivet 08.01.2012, 01:32:45 ---AHmenvafn...!!
Överdjävligt grymt...Skitbra grund och så denna fantasifulla sång..Bjurte e nockad.. :o
Själv har jag total stilltje just nu,inte ens nya prylar får igång mig! :wacko:
--- Slut citat ---
Tack bjurte! :)
Efter stiltje kommer ju storm! ;)
--- Citat från: hogge skrivet 08.01.2012, 02:39:51 ---...
Personligen så är ju inte detta min musik.. Jag fattar inget av dessa elektroniska grejer, men Du är ju, på många sett, ett proffs har jag förstått och Marres röst - som är oerhört unik - passar ju väldigt bra till detta!!!
--- Slut citat ---
Tack hogge! :)
Lite olika världar men ibland så förenas de! ;)
--- Citat från: spacetrucker skrivet 08.01.2012, 09:39:39 ---Denna blev inte sämre av Marres sång. Fick en annan karaktär bara. Gillas.
Marre sjunger lite som Lisa Gerrard. Har du hört Klaus Schulze/Lisa Gerrard och deras platta "Farscape". Lite samma vibbar :)
Space
--- Slut citat ---
Tackar Space! :)
Eller hur, annan karaktär är helt rätt! Gjorde ju låten som en grund för vokala tillägg och Marre är grym på att lägga melodi och vox, vilket hon inte minst visar på denna låt.
PS. Marre, har du kvar chatthistoriken? Skulle vilja ha hela texten. DS
Wernborg:
Ja, för sjutton. En mysig stund.
Marruschkka:
Tack Space,Bjurte,Hogge,Wernborgoch Divi för trevliga kommentarer, blir så glad, tack :D
/Marre
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida