Forum > Demolåtar
Ny mix, behöver hjälp av "andras öron"
equality:
Snygg låt och det svänger där något synthpålägg som bidrar till detta med förstärkning av varannan 3.a och 4:a (?) och det snygga basspelet. Din fru sjunger bra men aningen för mycket vibrato. Körerna mycket bra men vill ha dem mer utpannade liksom instrumenten. Mycket mono-/ mittenläge nu. Pianot kunde ha eq:ats mindre och virveltrumman vara tyngre, låter lite vass nu. Välspelat, bra nivåer, tight mycket fint arrat.
BluesBoy:
Snygg låt, snyggt arrat. Det enda jag reagerar lite på är sången, eller snarare sångljudet. Låter lite "badrumsaktigt", eller hur man nu skall beskriva det. Tror kanske att låten skulle vinna på att ha den torrare, eller möjligtvis ett snyggt delay? Å andra sidan kanske det där är ljudet du strävar efter och då är det ju bra. ;)
Mycket bra sång, passar perfekt till låten.
Håller med equality om körerna; lite mer utpannade kanske (och lite mer vässade?)
Bra jobbat!
bow35:
Bra som fan. Gillar inte hårdrocksgitarrerna som kommer in första gången vid 103. Sabbar det fina Motown-soundet.
equality:
--- Citat från: equality skrivet 20.01.2012, 01:19:20 ---...synthpålägg...
--- Slut citat ---
Förtydligande: det som ligger på i verserna på 2, 3 och 3:å. :)
Tokai:
Jag gillar låten som sådan - men:
Känns inte som om versen och refrängen passar ihop, låter som två olika låtar.
Trumkompet i verserna speciellt är på tok för högt i velocity, passar i så fall bättre i rytm´and soul eller vad det heter, typ Timbaland. Här upplever jag denna låt mer som lite klassisk soul och då måste drumsen backa lite.
Refrängen känns lite trist, inte det där lyftet man önskar sig.
Sången är ok men jag skulle vilja ha lite mer variationer i uttryck, nu är det lite för rakt sjunget
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida