Forum > Demolåtar

Ny mix, behöver hjälp av "andras öron"

<< < (3/5) > >>

Dividend:
Tycker mig känna igen låten :D

Har i denna stund inte så mycket kreativt att bidra med. Tycker låten är riktigt bra, värt att fila vidare på detaljerna. Bra råd i tråden.

spacetrucker:
Tjo

Bra låt om än för lång... lång blir lätt långtråkig. Håller med MaxB om att nån kunde "riva" till lite. En sak som störde mig var baskaggen som lät... hmm.. för mycket ...eller nåt. Kan bero på mina hägtalare med subwoofer. Sången låter bra, engelskan låter också bra tyckte jag. Låten lyfter fint där dist-gitarrerna är med

Med lite jobb blir detta kanon... lite mer tryck så blir det bra

Space

Jocke:
Jag tycker låten är bra men håller med Max, det är nästan lite för prydligt

--- Citat från: MaxB skrivet 31.12.2011, 10:10:35 ---Låten är bra arrad och instrumentinsatserna är bra. Musikerna är försiktiga, kliver inte utanför vad som förväntas av dem. Det skulle då passa att nån kliver utanför gränserna och tar ut svängarna. En vild med samtidigt känslig gitarrist eller en organist som vågar kliva fram och ge karaktär.

--- Slut citat ---

Det blir lite jämntjockt mellan de glesa och täta partierna - skulle önska mig lite mer dynamik för att det verkligen ska kännas när det drar igång! :) En låda pilsner en sen natt och ett par omtag så är det hemma!  :lol:

Eddi:

--- Citat från: robc skrivet 01.01.2012, 20:55:20 ---Eddi: imponerad att nån bemödar sig att dra filen i sitt daw o lägga på lite för att visa. Helt otroligt! Känner mig hedrad.
Pad grejen är bra. Violinen i refr insprerar mig att lägga en cello såsom du visar. Det extra drivet med hihaten inspirerar att ha nåt extra där så man får lite mer driv i refr, tex cabasa/tamburin/ägg. Tack Eddi !

robc

--- Slut citat ---

Jag tycker låten är bra och frugan din har en perfekt sångröst för det här, så kan man komma med några tips är det kul. Jag håller med övriga som menar att du bör stoppa in nåt som sticker ut och ger låten lite mer liv då blir den ännu bättre.

robc:
-Dividend är min privata förhandslyssnare... tack Divi !

--- Citat från: Dividend skrivet 01.01.2012, 20:58:31 ---Tycker mig känna igen låten :D

--- Slut citat ---

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion