Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Floden (pianotrio-stycke 5)
Dividend:
Tack! Tycker slutet låter rätt hyfsat fortfarande nu en vecka efter, men kanske filar lite till på det. Blir lite kina-feel under några takter :D
Absolut, ska nog överlag på de här styckena dra ned på mastodontreverbet jag tvångsmässigt lägger på mastern, för kammarkänslan.
Bhard:
Fint det här. En intressant mix av nordiskt och asiatiskt. Det enda jag litet funderar över är tempobytena. Det fina med dem är att man ju faktiskt får intrycket av en flod som inte bara betraktas från ett rastställe, utan verkligen flödar fram. Slipper ändå inte helt ifrån intrycket att det blir lite oroligt :unsure:. Men man kan förstås aldrig stiga ner i samma flod två gånger...
Melodislingorna är douce points.
Dividend:
Tjena Bhard och tack för dina öron!
Nog sant, skall kolla över mitt tempotrack när det blir en ny verre. Kul att du gillade melodierna! :)
Dividend:
Så blev den nog klar. ;) Detta är finalversion v1 :)
Skillanden mot föregående versioner att alla (? :unsure: ) kineserier i slutet är borttagna. Och mycket mer fokus på en dialog mellan instrumenten (de är tre och som vanligt fiol, piano, cello)
Så klaga på!
Rattle får gärna säga om han tycker att pianot låter mer som det stod där cellon och fiolen står. (Har fifflat lite sedan du sade att stereobilden inte stämde i Tranans tråd.)
Light Head:
Ståkarna är ju jäddrans bra. Det blir lite "bumligt" i några av de lägre tonerna.
Stannar upp lite kring introt. "Basen" har en rytm som du ändrar på efter ett par toner,från 0.00-0.08 är det bra sedan vänder du på rytmiken och just de första tonerna blir lite "svårsmälta", i det överigt så väldigt medryckande stycket!
Det finns partier som är grymt bra! 1.45-2.25. Sedan är det ett par drag med stråken som de är hur bra som helst.
Staccato, blir lite stolpigt i bland, ingen fara.
Avslut på stycket är även det mycket bra!
Inte lätt att förklara, hoppas ändå att du förstår vad jag menar.
Som vanligt så hörs det att du kan komponera och har känsla för melodier och detaljer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida