Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Floden (pianotrio-stycke 5)

<< < (7/7)

Dividend:
Kul att du tycker stycket är medryckande och jävligt bra på det mesta ;)

Staccatonas stolpighet, du menar att jag kanske ska velocityjustera lite adekvatare? :)

Tack för tankar LH!

Rattlesnake:
Jo, visst låter ljudperspektivet naturligare i denna, piano hamnade på lite mer avstånd. Pianot låter mycket bra i spelet, visst hörs ibland att det inte är fritt spelat, men riktigt bra gjort i övrigt. Stråket tycker jag inte riktigt lyfter, det borde gå att få mindre stelt/mekaniskt. Främst i spiccatot.

Själva låten tycker jag är vacker men kanske inte lika gripande som de andra triorna jag hört från dig.

Tempoväxlingarna är påtagliga, undrar om de inte hade gjort sig bättre om de vore lite mer subtila?

Harmonica mike:
Jag sväljer det här med hull och hår.

Riktigt bra Per.Här åker det hattar i luften så det nästan blir solförmörkelse :)

Over and out

Mike

Gurano:
Behagligt stycke. Lugnt och skönt när tonerna glider ut ur luren å in i örat  :D
Har inget som jag tycker du bör ändra!

Gurano

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 13.03.2012, 23:31:47 ---Jo, visst låter ljudperspektivet naturligare i denna, piano hamnade på lite mer avstånd. Pianot låter mycket bra i spelet, visst hörs ibland att det inte är fritt spelat, men riktigt bra gjort i övrigt. Stråket tycker jag inte riktigt lyfter, det borde gå att få mindre stelt/mekaniskt. Främst i spiccatot.

Själva låten tycker jag är vacker men kanske inte lika gripande som de andra triorna jag hört från dig.

Tempoväxlingarna är påtagliga, undrar om de inte hade gjort sig bättre om de vore lite mer subtila?

--- Slut citat ---

Skönt att höra att pianot låter bättre i perspektivet :) Har lock för ena örat så tur att du sa det i den andra låten.
Ska kolla stråket härnäst. Angående tempoväxlingarna kan jag testa att "platta ut" kurvan något, håller nog med och testar lite.

Tack!

--- Citat från: Gurano skrivet 14.03.2012, 02:02:18 ---Behagligt stycke. Lugnt och skönt när tonerna glider ut ur luren å in i örat  :D
Har inget som jag tycker du bör ändra!

--- Slut citat ---

luren? :) Bra att det låter stabilt! :)

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.03.2012, 01:13:03 ---Jag sväljer det här med hull och hår.

Riktigt bra Per.Här åker det hattar i luften så det nästan blir solförmörkelse :)

Over and out

Mike

--- Slut citat ---

Hattarna flyger och far! (med ljus SF-film röst) Tack Mike!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion