Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Floden (pianotrio-stycke 5)
Light Head:
Är inne på samma spår som Equality, i början känns det lite rörigt men det klarnar snabbt, och stråkarna är ju hur grymma som helst. Pianisten levererar också.
Nu låter jag säkert ovanligt hård och brutal i mina åsikter, får skylla på att jag har feber och är allmänt jätteförkyld. Jag gillar detta, det är bra och melodin är finfin! Funderar ändå om pianot skulle bli lite mindre dominerande, genom att helt enkelt spela färre noter på ett par ställen.
Har lyssnat ett par ggr ytterligare, ändrar mig lite angående introt. Det känns som om det finns någon form av tanke där! :-) Eventuellt är det där det skall vara lite färre pianonoter?
Det är som vanligt en melodi man lätt blir slukad av. Bra jobbat!
Jay Thomas:
Jag tycker som jag brukar tycka, kalasbra! :)
I min lyssning finns det en strävhet i stråkarna som tilltalar mig, blir lite mer verkligt då. :)
Snyggt, snart är albumet klart då! ;)
Dividend:
--- Citat från: Jay Thomas skrivet 21.12.2011, 14:16:01 ---Jag tycker som jag brukar tycka, kalasbra! :)
I min lyssning finns det en strävhet i stråkarna som tilltalar mig, blir lite mer verkligt då. :)
Snyggt, snart är albumet klart då! ;)
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Albumet blir nog en flopp ;)
Tack till dig och LH nedan.
Hej LH, har försökt minska pianots dominans i början, även fuskat med sustain mm. Ny verre alltså
--- Citat från: Light Head skrivet 21.12.2011, 13:57:22 ---Är inne på samma spår som Equality, i början känns det lite rörigt men det klarnar snabbt, och stråkarna är ju hur grymma som helst. Pianisten levererar också.
Nu låter jag säkert ovanligt hård och brutal i mina åsikter, får skylla på att jag har feber och är allmänt jätteförkyld. Jag gillar detta, det är bra och melodin är finfin! Funderar ändå om pianot skulle bli lite mindre dominerande, genom att helt enkelt spela färre noter på ett par ställen.
Har lyssnat ett par ggr ytterligare, ändrar mig lite angående introt. Det känns som om det finns någon form av tanke där! :-) Eventuellt är det där det skall vara lite färre pianonoter?
Det är som vanligt en melodi man lätt blir slukad av. Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Ny verre E, testar mitt lite sustain, några falsknoter kvar. Annars börjar det här se färdigt ut.
Marruschkka:
Bra med sustain, introt bygger upp stycket mer nu, bra :D
Favoritdelen är från 140...där smälter allt samman mot en splendid sortie :P
Detta är högst delikat, den går runt...runt här hemma, och som så många av dina stycken, vill man bara höra meeer!
/Marre
Dividend:
Ny verre F, fixat det mesta. Känns klar.
Några åsikter om typ allt? :)
--- Citat från: Marruschkka skrivet 21.12.2011, 17:36:33 ---Bra med sustain, introt bygger upp stycket mer nu, bra :D
Favoritdelen är från 140...där smälter allt samman mot en splendid sortie :P
Detta är högst delikat, den går runt...runt här hemma, och som så många av dina stycken, vill man bara höra meeer!
--- Slut citat ---
Hej marruschka! Försökt fixa falsknoter och dragit ner på sustainpedal-användandet. Känns klar (?) Kul att den går runt! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida