Nya comments,nice!
Rattlet:
Mixen,ja det är några år sedan jag mixade och mastrade denna.Då var jag inte så bevandrad i kompressor branschen..Körde mest med limiter för att få lite tryck...Slutet ja,mycket riktigt,hade jag inte råkat ut för data kraschen så hade jag fixat till det.Plattan,ja jag jobbar fortfarande med den..Mest mixeri och trumfix kvar på cirkus hälften av låtarna,har väl cirkus 15 låtar i liknande genre som passar på samma platta.
Så nån gång så..

Tack för att du gillar den..
Freddy:
Lite fler körer,ja kanske.Kul att du gillar den Freddy,en av mina bättre helt klart - kanske den bästa..Den här och "Marja-lena vargens år" sticker ut lite från min övriga produktion som är mera bluesbaserad...Fast där finns ju "A place like graceland" och "Learn your lesson" samt några till som inte är så tokiga

Clemens:
Mastringen: Jag tycker att mixen är lite "grötig" då det är så många instrument igång samtidigt,vidare så ligger en limiter på mastern och stökar till det en del..Kul att du gillar låten och min röst..Vi får se hur "Shine" utvecklar sig

Till er alla:
Bra och värdefulla synpunkter kring mix och mastering,som kuriosa kan jag nämna att jag har ALLA wave filer sparade på separat hårddisk

,upptäckte det då jag gick igenom "lill burken".Dessvärre så är dom omärkta men daterade så det kan gå att fixa till denna.Ett par hundra wave filer,så jag har ett mastodont jobb för att hitta de rätta.Hå hå ja ja..
Mvh
Micael