Forum > Demolåtar
Dividend - Myran (pianokvartett 4)
Eddi:
Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
Dividend:
--- Citat från: Eddi skrivet 19.10.2012, 10:20:42 ---Tror inte jag hörde din Juli-mix. Nu kan jag höra hur en fagott har tillkommit och den äger verkligen sin plats mycket bra. Den gråtande volinen under första halvan är bra men lite för lågt mixad tycker jag. Är lite ambivalent inför ståbasen som jag inte riktigt tycker passar in hellre cello - Astis förslag att ta ner låten i slutet som i inledningen tycker jag är ett bra recept slutet nu känns lite ogenomtänkt.
Stycket är fräscht och härligt att lyssna på pianogrejerna är lite mer återhållsamma nu om jag minns rätt och kanske lite bumligare här o där men nuvarande spel duger fint det också. Saknas lite JJ-känsla dock.
--- Slut citat ---
Tack för tyck och idén!
Det är en oboe. Fagott är det basigaste av de fyra träblåsen (ej inräknat kontrafagott eller kontraklarinett som ju når lägre)
BAra flöjt och piccoloflöjt som är högra än oboe ;)
Noterat om violin. Kanske lite låg!
Och tack för "idén" ovan som du påminner mig (igen efter Asti). Det partiet på 8 takter är ju jävligt bra och ska dit på slutet :)
Jag vill inte låta JJ, finns ju Visa från Älvsjö som är mer JJ. (Wernborg är ju med på ett solo där, men det låter lite latino. Men i övrigt).
Harmonica mike:
Oj,det här fina stycket..
Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert :wub:
Mike
Light Head:
Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...
"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?
Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske ->
"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr
Tiden var hård, men vi hade varann"
;)
Detta är mycket bra Per!!
Dividend:
Btw Eddi. Det är ingen ståbas här, det är en cello som spelar pizzicato och vanlig legato och glidningar :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.10.2012, 12:39:15 ---Oj,det här fina stycket..
Mot slutet så slår det ganska hårt på pianotonerna,lite mer känsla och dynamik där..Testa att fejda ut låten till pianoliret,oväntat - men just därför kan det vara fräckt..Bara en tanke,låten är tillräckligt lång så det är slutet som måste dit.Jag gillade det jag hörde rakt av,fantastiskt vackert :wub:
--- Slut citat ---
Kul att du gillar det Mike! Och tack för tankar! :wub:
--- Citat från: Light Head skrivet 19.10.2012, 12:48:31 ---Så bra! Så dramatiskt slut, skulle vilja som påtalats att det fortsätter lite mer och tonas ut...
"Basen", hur blir det om du har lite tydligare frasering där? Lite hårdare på 3'an?
Tänkt något mer på sång? Jazz,, kvinna.. och en bra text?
Kanske ->
"Tiden var hård men vi hade varann,,
Båd du och jag, vi kärleken fann,,
Men ljuset brann ner och livet försvann
in i evigt mörker med endast minnen
och röster från förr
Tiden var hård, men vi hade varann"
;)
Detta är mycket bra Per!!
--- Slut citat ---
Tack för lyssning och verkligen kul att du gillar. Cello-pizzicaton med hårdare anslag på trean kan nog funka! Tack för idén.
Sång är uteslutet. Dessa pianostycken är för pianokvartett. Borde skriva det i första inlägget på alla dessa. Men tack dikten! :D
Ha det och tack för tankar, båda två!
Per
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida