Forum > Demolåtar

Dividend - Myran (pianokvartett 4)

(1/14) > >>

Dividend:
Fifflade lite till med mix och arr!
Ny verre 130522

---

HAr ändrat de sista sakerna som störde mig.

Känns färidig nu, och övergångarna optimala!

--- Tidigare skriverier.
Ny verre, om ni inte lyssnat tidigare så kan ni ju göra det nu. Det är tre tidigare stycken som blivit ett, därför behöver nog övergångarna putsas här och var. (Ryskt tema, autumnal nåt, Nietzsche var de föregående verrarna om nu nån skulle ha lagt det på minnet :D )

Tankar om allt välkomnas, som vanligt :)

Wernborg:
Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!

Eddi:
Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.

Dividend:

--- Citat från: Wernborg skrivet 17.12.2011, 01:39:00 ---Mycket mycket mycket bra!!!!! Tycker det låter svenskt vemod och fäbod. Kanon! Släng in lite Jan johanssonska blå toner här och där och fixa en trumpetare att göra ett solo. Toppklass!

--- Slut citat ---

Kul att du gillar. Lyssnat mycket på Jan Johansson senaste veckan och det återspeglar sig väl i musiken. Det kommer säkert blå toner om jag hittar dem :unsure: :)

--- Citat från: Eddi skrivet 17.12.2011, 01:53:41 ---Javisst är det JJ melodispråk men riktigt häftigt när cellon kommer in vid 130. Jag saknar en fagott som kör en melodi - bara en tanke.

--- Slut citat ---

Ja, trumpet eller fagott? Tänkte mig bara stråk (är en cello nu ) + piano. Så fiol eller viola eller nåt kanske också går bra? :)

Jag gillar också när cellon kommer in. Detta är ju bara ett utkast men det partiet för definitivt "förädlas" ;)

Tack till er båda!

Harmonica mike:
Här kan vi snacka om "holy smoke",religös uppenbarelse helt klart.Att få lyssna till sånt här gör ju att det är värt att inte kunna sova.

Klockrent JanJ tänk här,strålande.Don´t kill your darlings bara,var noga med vad du adderar.

Trött och sliten men glad i sinnet  :)

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion