Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Oortodox blues
Gurano:
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 09.12.2011, 20:15:26 ---Skönt sväng och bra driv i denna! Bra lirat och sånginsatsen är grym! Det finns dock ett par saker som om jag fick bestämma skulle ändra på. :) Jag gillar kakburksröst (använder själv som oftast den grejen) men nu är det lite för kakigt. Släpp igenom lite mer i det övre registret så blir det mumma. Sen är "blippandet" coolt men lite för högt mixat tycker jag. Det kan ligga där som en bakgrundspryl istället. Lyssnar vidare. Bra colab gubbar! /JEH
--- Slut citat ---
Kul att du gillar, men vi ska absolut ta dina tankar med vid en slutmix (om vi kommer så långt)
Tycker att HM fått till ett skönt gung a la Waits...fast på sitt eget personliga vis
--- Citat från: Eddi skrivet 09.12.2011, 22:50:26 ---Medhåll grymt bra men för burkigt på trummor och sång
--- Slut citat ---
Kul att du diggar. Vi ska ha med tankar på både det ena och det andra ljudet vid nästa mix. Bör kanske även, som Fuzzen var inne på, sänka blippet lite.
--- Citat från: MaxB skrivet 10.12.2011, 12:53:24 ---Ja det är skönt samarbete. Och jag blir nyfiken på munspelsljudet. Är det enbart mikrofonens begränsningar och ev reverb som ger det goa ljudet i munspelet eller är det mer processande på munspelet?
--- Slut citat ---
Tackar MaxB kul att du gillar. HM får svara ang det ljudet (för där har jag inte heller någon koll :) )
Gurano
MaxB:
Jag har en gammal Philips kolkorns-mikrofon där jag behöver löda om en glapp teleplugg för att den ska fungera men har inte kommit så långt. Kanske är det allt som behövs för att få det där munspelssoundet, som jag gillar mycket.
Dividend:
Sången känns instängd, blippet skär, allt låter faktiskt som en kassettbandspelare halvvägs ner i Marianergraven, men det är ändå - av nån anledning - riktigt riktigt bra.
Ja, jobba vidare på den här! Kan bli grymt..
bjurte:
Men Fy Fnn.. va detta var bra!!
Detta gör ni klar och hör sen.. :angry: :huh:
Tycker sången är skitfräck med sitt megafonaktiga sound,trumorna däremot borde vässas både 1 och två steg.. ;)
Annars tipptopp.. 'Tipptapp' :huh:
Gurano:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.12.2011, 19:20:36 ---Sången känns instängd, blippet skär, allt låter faktiskt som en kassettbandspelare halvvägs ner i Marianergraven, men det är ändå - av nån anledning - riktigt riktigt bra.
Ja, jobba vidare på den här! Kan bli grymt..
--- Slut citat ---
Hehe - bandspelare på väg ner i Marianergraven! Burkugheten är grejen lite tror jag men man kanske kan lätta lite på det. Förstår vad du menar med blippet!
Kul att du gillar
--- Citat från: bjurte skrivet 11.12.2011, 01:39:13 ---Men Fy Fnn.. va detta var bra!!
Detta gör ni klar och hör sen.. :angry: :huh:
Tycker sången är skitfräck med sitt megafonaktiga sound,trumorna däremot borde vässas både 1 och två steg.. ;)
Annars tipptopp.. 'Tipptapp' :huh:
--- Slut citat ---
Himla kul att du gillar! :wub:
Tycker själv att sångens jud sitter som en käftsmäll (skitbra). Men om det blir en fortsättning på denna så blir nog ljudet lite grann annorlunda (från stor kakburk till plastbunke kanske ? :) ).
Tack båda för era tankar. Vi kommer att väga in allas tankar vid vidare bearbetning
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida