Forum > Demolåtar
Gurano & Harmonica Mike - Oortodox blues
Gurano:
Hej
Håller på att gå igenom hårddisken och fann denna, för mig, lilla pärla från i somras. Den är inte klar (klipps i halva låten) och jag vet inte om den någonsin kommer att blir klar. HM´s insats är underbar.
Tar gärna emot tankar på förbättringar.
Ha det gott
Gurano
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Oortodox_Blues_take2.mp3[/mp3]
Fuzzbub:
Skönt sväng och bra driv i denna! Bra lirat och sånginsatsen är grym! Det finns dock ett par saker som om jag fick bestämma skulle ändra på. :) Jag gillar kakburksröst (använder själv som oftast den grejen) men nu är det lite för kakigt. Släpp igenom lite mer i det övre registret så blir det mumma. Sen är "blippandet" coolt men lite för högt mixat tycker jag. Det kan ligga där som en bakgrundspryl istället. Lyssnar vidare. Bra colab gubbar! /JEH
Eddi:
Medhåll grymt bra men för burkigt på trummor och sång
Harmonica mike:
Fuzzen:
Oki,burken kan vara en del av munspelsmicken..Jag sjöng genom den.Brukade göra så live för att få lite variation i sången under kvällen/giget
Det är på mig det hänger om det skall bli klart,,tappade inspirationen som vanligt.Göran står för blipperiet och guran,jag för resten..Så blir det en fortsättning/färdigställande väger vi in dina bra råd.
Eddi:
Burken ja..Sången körde jag genom munspelsmicken kombinerat med ett cubasereverb på mastern som rubbet går genom.Körde med stillwell reverbet förr men en data krasch sopade rent hus så jag har inga bra grejer för tillfället.Rattar lite till då om jag får lust till mer på denna.
Thanx för comments boys
Mike
MaxB:
Ja det är skönt samarbete. Och jag blir nyfiken på munspelsljudet. Är det enbart mikrofonens begränsningar och ev reverb som ger det goa ljudet i munspelet eller är det mer processande på munspelet?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida