Forum > Färdiga produktioner

MaxB and Matteman - Samarbete över gränser

<< < (7/12) > >>

equality:
Some improvements... Flyter på bra. Snygga trummor och det låter som ett samspelt och tajt livelir. Bra sväng, bra spel. Harmisarna överaskar inte förutom på slutet, kul. Än trivsammare.

MaxB:

--- Citat från: Eddi skrivet 20.12.2011, 00:24:23 ---Texten funkar bra nu fortfarande ett kul slut men nu fyllt med text - då så.
Den utlovade gitarren kommer den till jul?

--- Slut citat ---

Borde hinna före jul...  B)

--- Citat från: equality skrivet 20.12.2011, 00:48:28 ---Some improvements... Flyter på bra. Snygga trummor och det låter som ett samspelt och tajt livelir. Bra sväng, bra spel. Harmisarna överaskar inte förutom på slutet, kul. Än trivsammare.

--- Slut citat ---

Jag tycker det gungar bra med hjälp av Mattemans elpiano, orgel och stadiga bas. Trumlooparna i Drumcore är importerade från en annan CD med trumloopar jag köpte på garagerea på Deluxe musik för några år sen. Bra loopar.

Jag brukar ibland prata om avsaknad av överraskningar i andras låtar.  ;)  Du har rätt här, samtidigt som jag gillar harmonierna.

Dividend:
Blir glad av det här.

Detta är nog det bästa i hitpotential-hänseende du filat ihop MaxB, i allafall gillar jag tongångarna rejält.

Lätt att hänga med i svängarna. Inte mycket filande mer på den här, tror jag, innan den är klar?

MaxB:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.12.2011, 12:01:25 ---Blir glad av det här.

Detta är nog det bästa i hitpotential-hänseende du filat ihop MaxB, i allafall gillar jag tongångarna rejält.

Lätt att hänga med i svängarna. Inte mycket filande mer på den här, tror jag, innan den är klar?

--- Slut citat ---

Vi har flera idéer på gång men det gäller att få tid - och ha ork - att spela in. En sak som saknas är en elgitarr som kompletterar elpianot med riff som ger "funk-rytmer" och solot jag lovade Eddi före jul. Och fler körstämmor av Matteman. Kanske även att jag testar att sjunga en oktav högre på delar av texten? Och drömmar att få till det, med korta ton-stötar från "blåsinstrument".

Dividend:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.12.2011, 16:25:42 ---Vi har flera idéer på gång men det gäller att få tid - och ha ork - att spela in. En sak som saknas är en elgitarr som kompletterar elpianot med riff som ger "funk-rytmer" och solot jag lovade Eddi före jul. Och fler körstämmor av Matteman. Kanske även att jag testar att sjunga en oktav högre på delar av texten? Och drömmar att få till det, med korta ton-stötar från "blåsinstrument".

--- Slut citat ---

Hehe. Ja, jag kan gärna lite hornstötar, om du vill :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion