Forum > Färdiga produktioner

MaxB and Matteman - Samarbete över gränser

<< < (6/12) > >>

Harmonica mike:
Bra här boys,riktigt svängigt.

Med rätt sångare/sångerska så kan det bli riktigt bra.

Mike

PEROWITCH:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.12.2011, 21:46:17 ---Ikväll har Matteman hälsat på igen, hemma i min lilla stuga. Och nu har det blivit en helt ny inspelning - i snabbare tempo - för att Perowitch inte ska somna. Och har jag övat så mycket på trummor att de låter bättre? Allra bäst skulle trummorna bli om herr Perowitch har tid att ersätta looparna som ligger här nu. Än är det inte färdiglekt....

- Version 6: Ökat tempot så mycket att det är en annan låt? Text finns inte ännu men melodin skulle kunna vara densamma som tidigare. Ska man ha ett mer traditionellt slut kanske?
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_and_Matteman_WhatHappensHappens_ver6.mp3[/mp3]Kul att du testade öka tempot kan gärna försöka hjälpa till med något trummspår men som du vet så är tiden lite knapp för mej. Just nu annnars  januari svänger bra nu passar på och önska  god jul å gott nytt år

--- Slut citat ---

MaxB:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.12.2011, 09:14:03 ---Bra här boys,riktigt svängigt.
Med rätt sångare/sångerska så kan det bli riktigt bra.
Mike

--- Slut citat ---

Men det är ju vi det!  ;) Jag har också bestämt mig för att jag vill återvinna tidigare texten med vissa justeringar. Satt imorse på väg till jobbet och fixade med den texten.

--- Citat från: PEROWITCH skrivet 19.12.2011, 11:10:49 ---Kul att du testade öka tempot kan gärna försöka hjälpa till med något trummspår men som du vet så är tiden lite knapp för mej. Just nu annnars  januari svänger bra nu passar på och önska  god jul å gott nytt år

--- Slut citat ---

Kan plocka lämpliga loopar - eller kontakta dig efter din ledighet.

MaxB:
Fixat lite med mixen och klippt till några små ändringar i gårdagens inspelning så att det passar med dagens idéer på text som jag provar här. Tror själv det funkar att arbeta vidare med den här uppbyggnaden på låten. Har inte hunnit lägga sologura i mittpartiet ännu.
Men slutet? Fungerar det?

[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_and_Matteman_WhatHappensHappens_20111219.mp3[/mp3]

- Vers 1: Plock
- Ref 1: Plock

-Vers 2:
MaxB och Matteman - ska spela med varann
Som tur är finns inget - som hindrar vårat jam
Hästarna är inne - och hundarna har fått mat
Musiken i vårt inre - ska släppas ut - vi har fått smak

- Ref 2:
Samarbeten över gränser - som leder till nått nytt.
Samarbeten mellan människor - minns tider som flytt
Samarbeten är det - som får oss att må bra
Så vi kan leva....   tillsammans...    alla dar

- Vers 3: Solo sång
- Ref 3:
Samarbeten över gränser - leder till nått nytt.
Så vi kan leva - tillsammans 
- Vers 4:
MaxB och Matteman - spelar med varann
Det finns inget - inget som kan stoppa vårat larm
Musiker i hela vår värld - ackompanjerar varann
Det som finns i vårt inre - måste ut, ibland, så...

- Ref 4:
Samarbeten över gränser - leder till nått nytt.
Så kan vi leva....   tillsammans... du och jag...

Eddi:
Texten funkar bra nu fortfarande ett kul slut men nu fyllt med text - då så.
Den utlovade gitarren kommer den till jul?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion