Forum > Demolåtar
Asti & Eddi - Som om vi inte fanns (samma version)
Asti:
Många tyckte gitarrerna var jobbiga, så jag fick hjälp av Eddi med lite "pianoplock"! Tack Eddi!
Ersatte ena plockguran med piano för att få ett lite vilsammare komp...... bättre?
Har haft en låtidé i huvudet under rätt lång tid, men inte kommit på hur jag ska arrangera den.
Hade nog helst velat ha en blåsorkester.....nu blev det så här i stället.
Tar tacksamt emot synpunkter på speciellt ett alternativt arr, men annars givetvis vad som helst! :)
Titel: Som om vi inte fanns
Text & Musik: Asti
Piano: Eddi
Sång och övriga instrument: Asti
Längd: 2:51 (relativt kort ångestperiod)
År: 2011
Text & Musik: Asti
Gurano:
Hej
En typisk Astilåt (ren å skär ångest hehe). Tycker om din cello, men jag är inte fan av gitarrplocket (lite för mycket känsla av House of the rising sun - i mina öron). Kanske att du bara ska ha stråkar av olika slag istället för plockgura MEN behålla den gura som spelar gitarrsolona - det tror jag på!
Bra stämning - du fångar känslan bra.
Gurano
equality:
Vad snyggt när du går över i dur ("dövar våran oro"), kommer precis rätt, den duren kunde gå några takter till. Tveksam till Because-gitarren, blir hård till slut mot trumhinnorna. Legato-piano? Bra solo. Bra arr i övrigt. Gillar låten och Ågren kan vara en bra och trygg kompis i låtsnickrarsammanhang. :huh:
Asti:
--- Citat från: Gurano skrivet 30.11.2011, 23:15:22 ---Hej
En typisk Astilåt (ren å skär ångest hehe). Tycker om din cello, men jag är inte fan av gitarrplocket (lite för mycket känsla av House of the rising sun - i mina öron). Kanske att du bara ska ha stråkar av olika slag istället för plockgura MEN behålla den gura som spelar gitarrsolona - det tror jag på!
Bra stämning - du fångar känslan bra.
Gurano
--- Slut citat ---
Nej, jag är själv inte så nöjd med "elgitarrplocket", men har inte kommit på något bättre.
Jag tror att jag måste ha ett instrument som markerar takten, så stråkar kanske blir svårt....
Vet inte om jag klarar att få till ett sådant stråkarr....
Men skönt att känslan förmedlas! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Gurano:
--- Citat från: Asti skrivet 01.12.2011, 16:24:03 ---Nej, jag är själv inte så nöjd med "elgitarrplocket", men har inte kommit på något bättre.
Jag tror att jag måste ha ett instrument som markerar takten, så stråkar kanske blir svårt....
Vet inte om jag klarar att få till ett sådant stråkarr....
Men skönt att känslan förmedlas! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
--- Slut citat ---
Förstår vad du menar med att du vill ha markerad takt! Tänkte bara att stråkar även kunde spelas med korta snabba drag blandat med annat svävande och en massa plopp osv...jag tror att det skulle bli häftigt i alla fall B).
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida