Forum > Demolåtar

Hogge - "Va vad det jag sa" - Ännu nyare version :o)

<< < (2/9) > >>

bjurte:
Halleluja!! Visselpipan är tillbaka!! :lol:
Har du gjort slut med Freddy??? ;)
Nåväl först,Prisa guud,att du bytt ut EZ mot AD trummisen,det funkar såå mycket bättre för dig..
Förra slaskisen var ju en riktig höjdare,denna tycker jag inte når samma topp,och dom olika delarna limmar inte riktigt..
Först är det Nirvana och sedan blir det svensktopp!
Näe,hitta på en annan versdel tycker jag... :huh:

Jocke:
Jäklar - du glimmar ju till i varenda tråd snart! ;-D

Trummorna har en helt annan auktoritet i det här stycket... jag tycker det är jättekul att programmera trummor men ibland när jag byter plugg blir det bara galet och inget stämmer  :huh: - Kör du AD nu? Använder demon ibland och det vill gärna bli bra! :)

Ibland gör jag också saker som jag efteråt inte alls kan förstå hur jag tänkte...^^ Är just nu inne i en period där jag petar i detaljer utan att riktigt få till helheten... Bidrar gärna med något lite om det inte är för brått med grejerna! :)

Eddi:

--- Citat från: hogge skrivet 27.11.2011, 12:00:39 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 27.11.2011, 04:32:47 ---Ja smörig men bra... hur gör du för att få till gitarren så där det är bra ..

--- Slut citat ---

Tack Eddi...
Vi får se vad det blir av detta.. Gillar riffet, men vet inte riktigt hur jag ska få till låten så att det blir bra...
Gitarren?? Då ska vi se.. Nu kan ju inte jag sån här studioterminologi, men jag ska försöka!!

Jag har ju hittat några distar i min Toneport som jag gillar.. Jag brukar ofta köra in låten med 2-3 gitarrer.. I detta fallet är det tre. Den ena gitarren kör jag med ett distljud och panorerar ut till vänster. Byter dist och spelar in samma riff igen och panorerar till höger. Sen kör jag, med en tredje dist, in en annan harmoni (heter det så?? Skala kanske?? Ähh.. vete faan!!) som är panorerad mitt i....

Fattar Du nåt av det där??

Minns inte exakt om det var dessa uppsättningar, men jag tror det...

Gitarr1

Gitarr2

Gitarr3

--- Slut citat ---
Tjusiga bilder och bra förklarat - jag testade alla tre och de låter ju nedrans bra - ska sluta med presetsen tror jag - vilken Cab kör du med då?

Ola:
Tjen hogge
först blev det wow nu har hogge hittat hem  :wub: B)
sedan blev det vad hände med låten ? bytte de producent ?
så man kan säga att jag tycker det låter halvt kannon/kalkon  :D
och om man summerar då så blir det ok
men föredra kannon
rocka på
mvh Ola

Clemens:
Tycker ju att det är en skön blandning och riktigt bra, funkar absolut!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion