Forum > Demolåtar
Gurano - Equilibrium
Fuzzbub:
Kul med riktigt sång! Måste också säga att jag tycker att det är riktigt bra att du har börjat jobba vidare på dina alster Göran, det blir ju bra!
Visst, ang. sången finns det väl några smågrejor att kommentera om man skall vara petig men eftersom jag gör preciiiis samma sak i mina taffliga
sångförsök så tänker jag inte gå in närmare på det. :D /JEH
Gurano:
--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2011, 00:54:34 ---Jag tyckte att sången var lite hård i mina mindre lurar nu i dom större är det ingen större fara - men kanske jag inte tycker om att du packat in rösten i en telefonplugg. Det är inget fel på sången så jag tycker du kan testa med att lätta upp lite på den pluggen och kanske släppa på lite mer verb för att mjuka upp en aning? Ingen annan har nämnt det så jag vet inte.... :D
Nu läste jag just att du gjort just det - ska lyssna igen.
Edit: senaste ändringen igår 15:53 är det månne versionen med upplättad stämma? Skulle i så fall förklara skillnaderna i mina lurar men då tycker jag den ska lättas liiite till.
--- Slut citat ---
Ja vi å se om jag lättar lite till - ska sången vara kvar så måste den sjungas om
/Gurano
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2011, 07:55:12 ---Varken eller. Jag menar att det är kul att sjunga. Sorry för otydlighet.
--- Slut citat ---
Det är lugnt - skämtade bara. ;)
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 29.11.2011, 09:36:39 ---Kul med riktigt sång! Måste också säga att jag tycker att det är riktigt bra att du har börjat jobba vidare på dina alster Göran, det blir ju bra!
Visst, ang. sången finns det väl några smågrejor att kommentera om man skall vara petig men eftersom jag gör preciiiis samma sak i mina taffliga
--- Slut citat ---
Bra å bra - tja jag vet inte!
Sången suger fett, tar antingen bort eller lägger om - vi får se
Tack för era tankar
/G
PEROWITCH:
--- Citat från: Gurano skrivet 30.11.2011, 00:45:54 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2011, 00:54:34 ---Jag tyckte att sången var lite hård i mina mindre lurar nu i dom större är det ingen större fara - men kanske jag inte tycker om att du packat in rösten i en telefonplugg. Det är inget fel på sången så jag tycker du kan testa med att lätta upp lite på den pluggen och kanske släppa på lite mer verb för att mjuka upp en aning? Ingen annan har nämnt det så jag vet inte.... :D
Nu läste jag just att du gjort just det - ska lyssna igen.
Edit: senaste ändringen igår 15:53 är det månne versionen med upplättad stämma? Skulle i så fall förklara skillnaderna i mina lurar men då tycker jag den ska lättas liiite till.
--- Slut citat ---
Ja vi å se om jag lättar lite till - ska sången vara kvar så måste den sjungas om
/Gurano
--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2011, 07:55:12 ---Varken eller. Jag menar att det är kul att sjunga. Sorry för otydlighet.
--- Slut citat ---
Det är lugnt - skämtade bara. ;)
--- Citat från: Fuzzbub skrivet 29.11.2011, 09:36:39 ---Kul med riktigt sång! Måste också säga att jag tycker att det är riktigt bra att du har börjat jobba vidare på dina alster Göran, det blir ju bra!
--- Slut citat ---
Bra å bra - tja jag vet inte!
Sången suger fett, tar antingen bort eller lägger om - vi får se
Tack för era tankar
/G
--- Slut citat ---
tjena gurano lyssnade på låten låter bra skulle bara lägga lite reverb på trummorna så dom får en större botten kanske dra ner lite på det övriga så det inte spretar så mycke kanske lite mera compressor på allt forsätt jobba ball låt dubba sången kanske blir bra och panorera ena höger , andra vänster vem vet kanske du får i hop ljud bilden då lite vassare då om du nu gillar det mvh perrowitch
Gurano:
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 30.11.2011, 19:49:41 ---tjena gurano lyssnade på låten låter bra skulle bara lägga lite reverb på trummorna så dom får en större botten kanske dra ner lite på det övriga så det inte spretar så mycke kanske lite mera compressor på allt forsätt jobba ball låt dubba sången kanske blir bra och panorera ena höger , andra vänster vem vet kanske du får i hop ljud bilden då lite vassare då om du nu gillar det mvh perrowitch
--- Slut citat ---
Hejsan
Du kan ha rätt i reverb på trumma, för det har jag inte mycket - ska testa!
Är lite mera skeptisk till compressorn.
Har inte tänkt på att dubbla sången...jag gjorde det på en annan äldre låt men då tyckte många att jag skulle ta bort det...men jag ska prova det du skriver - även om det omöjligen kan göra skönsången bättre :D
Tack för tipsen
Gurano
MaxB:
...eller maskera xxx-sången! :P
Skojar bara, dubb kan vara effektfullt att lägga på på en del ställen men kanske inte hela tiden.
I refräng ger det bra kontrast till verser och på vissa ord eller delar av vers kan det ge skön effekt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida