Forum > Demolåtar

Gurano - Equilibrium

<< < (7/7)

PEROWITCH:

--- Citat från: Gurano skrivet 30.11.2011, 20:20:06 ---
--- Citat från: PEROWITCH skrivet 30.11.2011, 19:49:41 ---tjena gurano lyssnade på låten låter bra skulle bara lägga lite reverb på trummorna så dom får en större botten  kanske dra ner lite på det övriga så det inte spretar så mycke kanske lite mera compressor på allt forsätt jobba ball låt dubba sången kanske blir bra och panorera ena höger , andra vänster  vem vet kanske du får i hop ljud bilden då lite vassare då om du nu gillar det  mvh perrowitch

--- Slut citat ---
Hejsan
Du kan ha rätt i reverb på trumma, för det har jag inte mycket - ska testa!
Är lite mera skeptisk till compressorn.
Har inte tänkt på att dubbla sången...jag gjorde det på en annan äldre låt men då tyckte många att jag skulle ta bort det...men jag ska prova det du skriver - även om det omöjligen kan göra skönsången bättre :D

Tack för tipsen
Gurano Du kan även försöka gatat reverb på trummorna kan bli fräckt spela in sången torrt eq compressor lite dely och song reverb kort brukar bli bra spela bara in sången 1 gr öppna ett nytt spår sen gör du lite anorluna med volym kontroll  och de andra tesat corus på ena kanalen med det brukar gå å skruva till det själv låter jag fågelskrämma om nu dom låter men det fixar sig hyfsat  själv fuskar jag med auto tune med

--- Slut citat ---

Dividend:
Tycker nog att själva sången funkar, men nåt är allvarligt fel - antingen på mix eller mina hörlurar (?) :unsure:

Mina hörlurar säkert. Återkommer.

Gurano:

--- Citat från: Dividend skrivet 01.12.2011, 22:00:32 ---Tycker nog att själva sången funkar, men nåt är allvarligt fel - antingen på mix eller mina hörlurar (?) :unsure:
Mina hörlurar säkert. Återkommer.

--- Slut citat ---
Hmmm jag hör inget som är allvarligt fel så jag hoppas verkligen att det är dina lurar  :unsure:
Gurano

Dividend:
Ja, återkommer när jag löst hörlursproblemet. Fattar varför allt lät kajko här (inte bara din) helt plötsligt :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion