Forum > Demolåtar
Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)
1up:
Bra komponerat, en komposition som flödar fint och varierat. Något stressigt mot slutet i tempohöjningen kan tycker fast gillar idén med den. Kanske kan göra något mindre tempoökning bara?
Boxcutter:
Vad använder du för pianoljud Dividend? Tycker det är jäkligt mjukt och fint, har inte lyckats hitta något sånt själv. Såg att folk klagat lite på pianot, har du bytt ut det sen dess? Jag tycker inte det finns något att klaga på. Passar utmärkt med resten av instrumenten.
Asti:
Fin variation i dynamik, tempo och melodi/harmonier!
Vid 101 sek tar pianot en "halvton ner", som jag har svårt att förlika mig med
eftersom den inte återkommer och känns lite "utanför" även om den säkert är avsiktlig...
Sköna instrumentljud. Jag blir lite skogstokig av det här! :)
/Asti t.f. förlikningshandläggare
Dividend:
--- Citat från: Asti skrivet 13.05.2012, 13:47:41 ---Fin variation i dynamik, tempo och melodi/harmonier!
Vid 101 sek tar pianot en "halvton ner", som jag har svårt att förlika mig med
eftersom den inte återkommer och känns lite "utanför" även om den säkert är avsiktlig...
Sköna instrumentljud. Jag blir lite skogstokig av det här! :)
/Asti t.f. förlikningshandläggare
--- Slut citat ---
Ska kolla den halvtonen! Finns en del skogstokiga sådana toner i den här (hör jag en vecka efteråt) så du är inte ensam :)
--- Citat från: Boxcutter skrivet 13.05.2012, 13:39:36 ---Vad använder du för pianoljud Dividend? Tycker det är jäkligt mjukt och fint, har inte lyckats hitta något sånt själv. Såg att folk klagat lite på pianot, har du bytt ut det sen dess? Jag tycker inte det finns något att klaga på. Passar utmärkt med resten av instrumenten.
--- Slut citat ---
Det är pluggen Alicia's keys! Jag håller med - grymt ljud. Inte så dyr heller. Och det (att folk klagar på ljudet) är bara för att folk inte fattar hur en riktigt dyr flygels klang låter :D
--- Citat från: 1up skrivet 13.05.2012, 13:04:19 ---Bra komponerat, en komposition som flödar fint och varierat. Något stressigt mot slutet i tempohöjningen kan tycker fast gillar idén med den. Kanske kan göra något mindre tempoökning bara?
--- Slut citat ---
Kul. Tack! Kanske minska lutningen på tempohöjningen!
--- Citat från: HasseFX skrivet 13.05.2012, 12:13:57 ---Underbart skönt att lyssna på! Lättsamma vackra modala harmonier inspirerat från öst (europa och fjärran d:o) och jag tycker du verkligen fångar "personligheten" hos de olika instrumenten. :)
Det finns några bärande teman - i övrigt låter det som musikerna improviserar runt harmoni/tema snarare än planerade variationer av d:o. och tidvis känns det lite trevande och långt, tidvis avslaget. Om du behåller längden så föreslår jag åtminstone ett avsnitt i mitten av stycket som bryter av, i melodi och/eller harmoni.
--- Slut citat ---
Jag håller nog med om vissa prylar i mitten och mot slutet (vad gäller mysko notval och annat som upplevs som improv). Jag ska besiktiga den här (och speciellt oboen) så fort lusten återkommer. Kanske om några timmar :D
Tack till allihop! Blir ny verre av den här!
Dividend:
Det är oboe, fiol, cello och piano i den här.
Tagit väldigt lång tid att sporadiskt jobba färdigt den här.
Vad är nytt: Tagit bort/ändrat stämmor saker som jag uppfattar som improvisationer.
keyswitchat oboe. Fixat nivåer.
Blev ett rätt snyggt slut nu.
Vad anses?`Såga på! Ändrar om nåt framkommer som jag missat :)
Tack för lyssning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida