Forum > Demolåtar

Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)

<< < (5/12) > >>

equality:
Vackert vemod. Jag tycker du också du utvecklas. Kanske att du dröjer dig kvar för mycket vid grundackordet här. Åtminstone om man är lite otålig som jag. Mestadels levande intryck även om något crescendo känns som det är gjort med volymknappen i s f velocity-d:o-n. Har f ö din Comfort kvar i mp3:an och lyssnar då och då på denna, underbar låt.

Dividend:
Kul med utveckling! Ska se om jag inte tar itu med velocity (speciellt på piano, ny plugg installerad) till helgen!

Comfort skulle jag gärna fixat en ordentlig (mer realistisk) mix av vid tillfälle, det är ju en jämförelsevis enkel komposition, så svårt att göra "fel"/sämre om man försöker. Men det blir nog nåt annat år.

Tack!

Dividend:
Hej, fortfarande ett utkast. Kompositionen är dock rätt långt kommer i denna version C, så slänger upp den.

Mina versionnummer räknar komposition, för det är det jag lägger tid på (mest).
Det är piano och cello och en fiol.

Några tankar och idéer, konstruktiva eller icke, går bra :)

Har problemat att hitta en form (struktur) för stycket men det ger sig nog längre fram. Den är svår att få att platsa i den struktur jag använde på de förra två...

Dividend:
Är just nu produktiv som en kines i Beijing. Suttit uppe hela natten och komponerat vidare på Skog i november från i december!

Resultatet är nedan.

Några åsikter, känns det någorlunda "klart"? Vad kan göras bättre, vad kan tas bort? Är det några störningsmoment (kineserier eller vad som ;) )

Harmonica mike:
Mmmm..

Fint det här Per.Bra piano mot slutet,ja tidigare också men mot slutet utmärkte det sig.Njutbart stycke denna tidiga morgon,det bidrar till en bra dag."30 grader kallt - i sandaler,skjorta och ett par jeans" - Cornelis strof som säger hur många grader det är i Boden just nu.

Jag såg i en annan tråd att du blivit med keys - kul! Överge inte klickandet bara utan kombinera.Det kan bli riktigt bra om du först klickar stroferna och sedan spelar dom,givetvis efter lite övning.En hands lir är inte så marigt,det är det där tvåhandsliret som är skissofränt ..Skiss och fränt alltså  :D

Lira på

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion