Forum > Demolåtar

Dividend - Skog i november (Pianostycke nr 3)

<< < (4/12) > >>

Scar Fraction Studio:
Låter riktigt riktigt vackert gillar det verkligen testa slänga lite spiccato nånstans hade nog gjort det lite mera intressant på stråket om det skulle passa annars jätte bra jobb

Eddi:
Ja violindraget vid100 är riktigt snyggt och lite oväntat. Tror att partiet med piano från 104 skulle behöva lite cellounderstöd - vi 198 tittar det fram en kines minsann :D
Lite brott-stycks-journalistik bara.
På det hela taget vemodigt och mörk skog - jag kanske saknar en liten ljus tjärn någonstans mellan furorna. Men det kanske kommer.

Dividend:

--- Citat från: Scar Fraction Studio skrivet 29.11.2011, 00:54:17 ---Låter riktigt riktigt vackert gillar det verkligen testa slänga lite spiccato nånstans hade nog gjort det lite mera intressant på stråket om det skulle passa annars jätte bra jobb

--- Slut citat ---

Det finns staccaton på båda stråken, men jag skulle kunna blanda med spiccaton på fiolen, när cellon spelar staccaton eller vice versa :) Eller  nåt sånt

TAck!

--- Citat från: Eddi skrivet 29.11.2011, 01:09:15 ---Ja violindraget vid100 är riktigt snyggt och lite oväntat. Tror att partiet med piano från 104 skulle behöva lite cellounderstöd - vi 198 tittar det fram en kines minsann :D
Lite brott-stycks-journalistik bara.
På det hela taget vemodigt och mörk skog - jag kanske saknar en liten ljus tjärn någonstans mellan furorna. Men det kanske kommer.

--- Slut citat ---

Det kanske kommer, och jag lovar att det blir max en kines som tittar fram i den här :D

Tack för era råd, och tankar. :)

Light Head:
Bra jobbat! Vemodigt och genuint. Bra känsla hos dina musiker, måste vara jäkligt skönt att ha full kontroll på dem? Att de gör som du vill?!  B)

Tycker att du ha en tydlig utveckling hela tiden och det går både framåt och uppåt. Hur är det i "branchen", detta är ju musik som borde kunna funka och vara bra i SVT-produktioner? Ser framför mig allvarliga reportage som sedan skall hanteras i något debattprg.

Nu menar jag inte att musiken inte når upp till högre höjder, utan det är snarare att SVT har en del produktioner som är högkvalitativa när det gäller just bild och ljud där denna typ av musik förekommer.

Hur får jag ihop detta? Jo, du är produktiv, för att inte säga ovanligt produktiv, och du håller en hög kvalitet och musiken är lätt att ta till sig, att bli berörd av dina toner är inte så svårt helt enkelt. Om man blandar ditt pianostycke med en kort dokumentär om Astrid som bott i sitt hus sedan 1894 och nu tvingas ut på gatan bara för att hennes sjukförsäkring kräver att hon tar ett jobb som gruvarbetare i Svappavara... Efter reportaget följer en debatt..

Vad tror du?

Dividend:
Kul att den vemodiga känslan går fram. Musikerna är mina slavar och lämnar aldrig datorn ;)

Ang. SVT så är det nog så att den musik jag gör kommer fram i stunden och skulle vara svår (för mig) att göra enligt någon mall, alltså producera fram för någon annans syfte, vilket skulle vara nödvändigt vid ett samarbete med andra. Om du förstår. Men det är kul att du tycker det. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion