Forum > Demolåtar

Plink

<< < (5/6) > >>

MaxB:
Tradigt - som enformigt (inge bra alltså) var det före och en stund efter 160.
Sen kom riden in och då blev det kul igen (Zappa).
Men den är lång! 

Jocke:
Som jag skrev innan - jag varierar grundtemat så länge det flödar så får jag sålla sedan. Har egentligen på tok för mycket sånt liggande... behöver nog strukturera min röriga hjärna ^^ - att bli klar är också en stor tillfredsställelse! :)

Jocke:

--- Citat från: MaxB skrivet 17.11.2011, 00:31:09 ---Tradigt - som enformigt (inge bra alltså) var det före och en stund efter 160.
Sen kom riden in och då blev det kul igen (Zappa).
Men den är lång! 

--- Slut citat ---

Funderar på om det är det tradiga som gör att riden känns så befriande?

hogge:
Känns lite Zappa detta faktiskt... Låter bra tycker jag.. Om det inte vore för att det gav sån Zappa-feeling så skulle jag kunna tycka att stämgitarrerna blir lite röriga, men jag antar att det finns en mening med det..
Men detta kan absolut bli bra.. Lite mer meckande och sen på med lite sång!

Jocke:

--- Citat från: hogge skrivet 18.11.2011, 13:56:00 ---Känns lite Zappa detta faktiskt... Låter bra tycker jag.. Om det inte vore för att det gav sån Zappa-feeling så skulle jag kunna tycka att stämgitarrerna blir lite röriga, men jag antar att det finns en mening med det..
Men detta kan absolut bli bra.. Lite mer meckande och sen på med lite sång!

--- Slut citat ---

Tack Hogge! :)

Tänkte stycka upp den igår men hejdade mig... ska nog försöka hitta ord och melodi som funkar. Sedan tar jag fram "nasty-rösten" så får jag arra om utifrån vad det kan bli av det!

Du vet ju hur det är - ibland ifrågasätter man (iaf jag) vad jag håller på med... Känns jättebra att "spåna" lite här och få inspiration och uppmuntran! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion