Forum > Demolåtar

Plink

(1/6) > >>

Jocke:
Så gick dagen till detta "stycke"... Tycker att det ofta blir åt det här hållet... Vad f*n är det för slags musik och vad ska jag göra med det?

111110: Jag tar till mig era synpunkter och har väl kommit en bit på vägen fast det laggar lite här o var, spår behöver rensas, lite väl lång i början osv men jag tycker det rör sig åt rätt håll! :)

111116: Snyggat upp och gjort några omtagningar. kanske kan bli något...

[mp3=200,20,0,center]http://privat.infocenter.org/jocke134/musik/Jocke%20-%20Plink-3.mp3[/mp3]

Eddi:
Det beror ju faktiskt helt på hur du vill att den ska upplevas i sina bästa stunder lyste en lugn PF fram. Men mitt lilla råd är att mörda synten efter inledningen och så kan den få gästa vid 231 och på slutet ersätt med en rappare synt däremellan. Nuvarande synt lever sitt eget liv och luras en del när det gäller takten. Vilken takt har du typ 62 eller nåt sånt ungefär vilopuls ska den vara flummigt sömning så behåll takten ska du få mer liv i det hela så höj till 78 eller något samt släng in mera 8-delar på hi-hat eller något. Resten av det instrumentala vad gäller ljuden gillar jag basen kommer in fel någonstans men men... Mejsla gärna ut en sång till detta skulle funka med temat som är bra. Fortsätt jobba med denna Jocke.

Jocke:
Tack för goda råd och uppmuntran!  :) Tror egentligen problemet är att jag inte har ett konkret projekt med tydliga mål just nu... Jobbade intensivt med "Cats have dreams"  fram till förra sommaren och efteråt blev det ett tomrum när vi tog en paus. Provar lite olika grejer nu i väntan på "flow". Tror att det är bra att göra lite annat medans man väntar!  ;)

Asti:
Skön ljudbild, som också ger mig lite Pink Floyd vibbar!
Om det ska vara sång till detta behövs nog lite mer variation som
en refräng eller ett stick eller möjligen bådadera tror jag.
Som instrumentallåt kanske du kunde komplettera med ett gitarrsolo,
ev nylondito.....eller elgitarr med ett sound a la "Wish you were here"-introt,
eller varför inte ett orgelsolo med en hammond med leslie.....?
Kanske ta ner den halvvägs för att sedan bygga upp dynamiken igen..
Lycka till!
/Asti

Jocke:
Tack för tipsen! :) Vände och vred på det där temat - hade faktiskt ett orgelspår men bouncade inte  Elecron före nermix...^^ Kunde ju bli en variation så synten inte ligger på hela tiden! ;-) Jag har en massa idéer nedsparade och vet inte riktigt vad det ska bli av dom... får vända och vrida lite, testa olika grejer för att de iaf ska kunna bli uppslag till låtar! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion