Forum > Demolåtar
Plink
Jocke:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 16.11.2011, 21:41:42 ---Jaa :D Låter bra... om du ännu minskar volymen på virveln så blir det ännu bättre
Space
--- Slut citat ---
Tack! :) Jag har knappt kommit så långt som till mixning än... (bara rattar ut lite) ;) Snyggar till de tagningar som funkar och möblerar om lite. Ska försöka hitta en melodi och testa lite olika arr! Tror att ett av mina problem är att jag inte har något klart när jag börjar... det bara blir liksom!^^
Eddi:
Spännande det har hänt lite till det bättre - tror du kan ha ett parti till med 8-delar mitt i nånstans. Man får ju inte riktigt någon klar bild av låten med vers och refräng och så men det är ju inte nödvändigt - det mesta är flummigt njutbart.
MaxB:
Majsigt!
Lite tradigt blir det i denna version runt 160 sekunder innan ridecymbalen kommer in och förlöser det hela. Då blir det lite som en del av Zappas låtar från förr.
Jocke:
--- Citat från: Eddi skrivet 16.11.2011, 23:47:06 ---Spännande det har hänt lite till det bättre - tror du kan ha ett parti till med 8-delar mitt i nånstans. Man får ju inte riktigt någon klar bild av låten med vers och refräng och så men det är ju inte nödvändigt - det mesta är flummigt njutbart.
--- Slut citat ---
Gött att bli gillad - behöver det nu! :) Hackade till det lite på slutet... funderade på något mer i mitten men tiden går så fort... Kanske inte ska ha alla variationerna med till slut? Måste ta mig samman och försöka få till en melodi - gärna en som går att sjunga. Men, när jag sätter igång så bara kommer det en massa idéer jag vill testa. Borde ju vara ett kärt bekymmer egentligen! ;-))
Jocke:
--- Citat från: MaxB skrivet 17.11.2011, 00:14:56 ---Majsigt!
Lite tradigt blir det i denna version runt 160 sekunder innan ridecymbalen kommer in och förlöser det hela. Då blir det lite som en del av Zappas låtar från förr.
--- Slut citat ---
Nu ska vi se - tradigt är väl inget bra va? :huh: Du menar partiet med virveln - där är varken ride eller hihat fram till drygt 160... Zappa från förr känns bra! :)
Var tvungen att lyssna igen för att fatta... kom att tänka på att jag skulle kunna öka rytmen på riden under gitarrstämmorna (från 40-) - blir nog mer sväng...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida