Forum > Demolåtar

Plink

<< < (3/6) > >>

Jocke:

--- Citat från: bjurte skrivet 11.11.2011, 14:46:25 ---En Härlig PinkFloyd stämning svävar över hela stycket..
Lite väl otajjt här och där,men på det hela helt Ok..
Ibland räcker det långt med bara 2 'standard' ackord..Skön musik helt enkelt..

--- Slut citat ---

Visst är det otajt... ;-) Nya och gamla tagningar i en salig blandning och latency från den analoga sidan...^^

Men jag är är inne på att försöka förenkla just nu... har gjort det lite svårt för mig förr... men om jag räknar gitarrspåren är jag kanske inte helt säker på att jag är på rätt väg... ^^ Fast det är nog 3 ackord här... ;-)

Gurano:
Flummigt 70-tal får jag i tankarna. Lite svenskt 70-tals-progg, lite PF å lite andra influenser - kan bli bra men fixa otajta trummor å lite andra ljud

Ha det gott
Gurano

Jocke:
Tack! Den där musiken formade min musiksmak en gång i tiden! Jag är otroligt svag för gitarrstämmor sedan dess!  ;) Har några idéer som jag inte hunnit utveckla eller testa av... vi får se vad som händer!

Är lite ringrostig och har inte gjort några låtar på allvar på ett bra tag nu men det känns alltid bra att snacka lite om musik här! :)

Jocke:
Det börjar ta sig - uppdaterade 1.a posten med en ny verre...

spacetrucker:
Jaa :D Låter bra... om du ännu minskar volymen på virveln så blir det ännu bättre

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion